وزیر نفت عربستان: توافق نفتی اوپک احتمالا تا ماه نوامبر اجرایی شود

خالد فالح در الجزیره اعلام کرد اجرایی شدن مفاد توافق توقف تولید نفت در سطح معین، دو ماه زمان لازم دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، «خالد فالح،» وزیر نفت عربستان، در الجزیره اعلام کرد اجرایی شدن توافق توقف تولید نفت در سطح معینی تا ماه نوامبر امکانپذیر است. دو ماه زمان برای نهایی شدن توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای توقف تولید طلای سیاه در سطح معینی، لازم است.

 اوپک چهارشنبه در الجزیره جلسه‌ای تشکیل داد و عربستان سعودی موافقت خود را با افزایش تولید ایران اعلام کرد؛ اما دستیابی به توافق مذکور در هفته جاری ممکن نیست.

فالح در این خصوص گفت: «عربستان مایل است در دستیابی به توافق فریز سطح تولید نفت همکاری کند. سه کشور لیبی، نیجریه و ایران شرایط ویژه‌ای دارند.»

صندوق بین‌المللی پول (آی‌اِم‌اِف) میزان کسری بودجه عربستان را برابر با 13.5 درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری تخمین زد. این در حالیست که میزان کسری بودجه ایران برابر با 2.5 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است. آی‌اِم‌اِف اعلام کرد عربستان باید نفت را بشکه‌ای 67 دلار بفروشد تا با مشکل روبرو نشود. این در حالیست که ایران می‌تواند نفت را با بهای 61.50 دلار هم معامله کند. البته قابل توجه است که نفت خام برنت سه‌شنبه در لندن به بشکه‌ای 46 دلار رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار