پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد کُند اقتصادی در آسیای مرکزی و قفقاز

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی در دو منطقه آسیای مرکزی و قفقاز با روند آهسته‌ای همراه باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آر.‌اف‍.یی.آر.ال؛ صندوق بین‌المللی پول (IMF) با اشاره به چشم‌انداز رشد ضعیف اقتصادی در آسیای مرکزی و منطقه قفقاز، نسبت به بروز بحران مالی در این حوزه هشدار داد و خواستار اجرای اصلاحات برای رونق بخشیدن به اقتصاد این منطقه پس از فروپاشی شوروی سابق شد.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش ماهانه خود که روز گذشته (21 اکتبر 2016) منتشر شد، پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی در دو منطقه آسیای مرکزی و قفقاز با روند آهسته‌ای همراه است و تا پایان سال جاری میلادی از 1.3 درصد فراتر نخواهد رفت.

بر اساس برآورد صندوق بین‌المللی پول این پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی از سال 1998 است که بخش عمده آن به دلیل رکود بهای انرژی و صدمات جبران‌ناپذیر آن به اقتصاد کشورهای صادرکننده انرژی همچون جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان است.

رشد اقتصادی ضعیف کشورهای چین و روسیه که از شرکای اقتصادی کشورهای این منطقه محسوب می شوند از دیگر عوامل روند آهسته رشد اقتصادی در حوزه آسیای مرکزی و قفقاز قلمداد می شوند.

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از چشم‌انداز اقتصادی ارمنستان، گرجستان، قرقیزستان و تاجیکستان همانند سال گذشته میلادی مثبت گزارش شده است. این صندوق نرخ رشد اقتصادی منطقه را در سال 2017 حدود 2.6 درصد پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار