مشهد؛

امکانات محدود ویژه سالمندان در قوچان

رییس بهزیستی قوچان گفت : امکانات ویژه سالمندان در این شهرستان اندک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛رییس بهزیستی قوچان با اشاره به این که در کشور ایران اکنون برخی استانها مانند خراسان رضوی سالمندی با رقم بین ۱۰ تا ۱۱.۵ درصد مواجه است و یکی از استانهای پیر کشور است افزودتبعیض های سنی معمولا برای سالمندان مواردی شامل کمبود و یا نبود اماکن تفریحی و فرهنگی و یا وجود موانع فیزیکی مانند پله های فراوان،جوی آب ،پل ها و حتی وجود راهنماهای نوشتاری با اندازه ریز میتواند مانع حضور موثر سالمندان گردد.

نیک افشار با وجود این که شرایط مردم،نهادها , ارگانها و حتی بخش های مختلف تولیدی عمرانی و صنعتی می بایست با نگاهی به برنامه های توسعه بحث افزایش نرخ سالمندی را جدی گرفت تصریح کرد در فرایند های خود چه برای کاربران و یا حتی کارکنان خود شرایطی مناسب با احوالات سالمندی تهیه و تدوین نمایند.

رییس بهزیستی قوچان گفتبا بررسیهای به عمل آمده در زمینه سالمندی به این مهم میرسیم که با وجود پیگیری کمیته مناسب سازی،بهزیستی و شهرداری شهرستان به لحاظ تردد و رفت و آمد شهری تا حد چشمگیری موانع برطرف شده،اما تجمع سالمندان شریف شهرستان در نقاطی مانند میدان اصلی و گوشه کنار شهر نشان از نیاز جدی شهرستان برای برنامه ریزی بیشتر در جهت پیش بینی اماکن فرهنگی هنری و ورزشی "ویژه سالمندان " دارد.

وی افزود بیش از ۲۰ درصد سالمندان در تنهایی زندگی میکنند و همچنین بیش از ۳۰ درصد خانواده ها شرایط درست نگهداری سالمندان را در منزل ندارند . اختلالاتی مانند آلزایمز پارکینسون و یا بیماری های قلبی عروقی نیازمند توجه ویژه است و ضروری است خانواده ها درباره ی آنها اطلاعاتی داشته باشند .

انتهای پیام//ح.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.