در اقدامی خدا پسندانه بیش از یک میلیارد ریال زکات مستحبی توسط کشاورزان گنابادی پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول اجرایی شورای زکات گناباد گفت: به دلیل خشکسالی های اخیر وتعلق نگرفتن زکات واجب، کشاورزان این شهرستان در عملی خدا پسندانه امسال یک میلیارد و 100 میلیون ریال زکات مستحبی پرداخت کردند.

حجت الاسلام محسن رجب زاده افزود: محصول پسته به عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی گناباد و از موارد زکات مستحبی محسوب می شود در راستای طرحی با نام 'ثمره طیبه'، کشاورزان این شهرستان با میل شخصی مقداری از محصول پسته را به نیت پرداخت زکات مستحبی در اختیار شورای زکات شهرستان قرار داده اند تا بین محرومین توزیع شود.

وی گفت: 950 میلیون ریال زکات فطریه و کفاره از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان گناباد جمع آوری شده است و زکات جمع آوری شده توسط ستاد زکات هر شهر و روستا در حوزه عمرانی و کمک به محرومین همان منطقه مصرف می شود.

حجت الاسلام رجب زاده افزود: زکات واجب به تولید گندم، جو، خرما، کشمش، طلا و نقره و همچنین پرورش گوسفند، گاو و شتر تعلق می گیرد که به دلیل سیل در فصل بهار امسال و ادامه خسارتهای خشکسالی های گذشته هیچ زکات واجب در گناباد طی نیمه نخست امسال پرداخت نشد.

شهرستان گناباد در مجموع دارای حدود 20 هزار هکتار زمین کشت آبی، یک هزار و 700 هکتار کشت دیم و 500 هزار راس دام است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.