فرمانده یگان زرهی سپاه در سال های دفاع مقدس گفت: استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی یکی از استان های پرافتخار کشور بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سردار فتح الله جعفری از فرماندهان ارشد سپاه در یادواره شهدای حرم اعلام کرد: مردم استان با سه هزار شهید و 10 هزار جانباز و هزاران ایثارگر در دوران دفاع مقدس بیشترین خدمات را به نظام جمهوری اسلامی ارائه کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم استان و قدردانی از خانواده های شهید عبدیان و شهید سهرابی گفت : امام راحل عالی ترین فرماندهی را در جنگ داشت و هر زمانی که با مشکل ویژه ای رو به رو می شدیم آن را با امام (ره) در میان می گذاشتیم و ایشان بهترین راهکار و راهبرد را مطرح می کردند.

وی افزود : صدام برای پیروزی به هر کاری دست می زد ولی راهبرد جمهوری اسلامی ایران مقاومت و شهادت بود که این را از امام آموخته بودیم.

سردار جعفری تاکید کرد : در دوران جنگ تحمیلی بعد از رویدادهای مربوط به هویزه ، نیروهای خودی دچار یاس شدند و صدام زمانی از این حس ناامیدی در بین نیروها آگاه شد راه حل مذاکره را پیش کشید و در آن شرایط زمانی که بنی صدر نیز به دنبال صلح بود، امام (ره) فرمودند یاس از جانب ابلیس است.

وی اظهار کرد : در آن برهه امام راحل اعلام کرد که باید با فرهنگ عاشورایی جنگید و پیشنهاد حضور نیروهای مردمی و بسیج را مطرح کردند که این راهکار یکی از بهترین راهکارهای جنگ بود.

این فرمانده سپاهی تاکید کرد: دفاع مقدس ادبیاتی نو را آفرید، ادبیاتی که گفت هدف کشتار نیست و نباید به هر قیمتی به هرچیزی دست یافت.








انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.