کرمان؛

ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی رایگان

رییس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان از ارائه خدمات رایگان به کرمانی ها در زمینه های مختلف تربیتی، خانوادگی، حقوقی، انتظامی، ازدواج و روانشناختی در طول سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرگرد حجت امامعلی نژاد گفت : بسیاری از نارضایتی ها و تفاوت های رفتاری با مشاوره فردی و خانوادگی رفع می شود، ولی خیلی ها با علم به این مهم، همچنان با مراکز مشاوره آشتی نیستند، چرا که توان پرداخت هزینه این مراکز را ندارند ، اما ما سعی کردیم در این مرکز برای انجام مشاوره هزینه ای به مراجع تحمیل نشود.
وی با اعلام اینکه مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان در زمینه های مختلف تربیتی، خانوادگی، حقوقی، انتظامی، ازدواج و روانشناختی به عموم مردم خدمات رایگان می دهد، افزود : این مرکز در سال 1380با هدف ارائه خدمات روانشناختی، ارزیابی تست های شخصیتی، شناخت آسیب های اجتماعی، مشاوره، مددکاری و مشاوره قبل و بعد از ازدواج راه اندازی شده است.
مصالحه بیش ازنیمی از پرونده های ارجاعی از دادگاه ها و دادگستری در این مرکز
این کارشناس روانشناسی با اعلام اینکه اکثر مراجعان به مرکزمشاوره آرامش، بیشتر دچار مشکلات خانوادگی هستند، افزود: بیش از نیمی از پرونده های ارجاعی دادگاه ها و دادگستری توسط کارشناسان مجرب و متخصص این مرکز به مصالحه انجامیده است.
سرگرد امامعلی نژاد، ارائه خدمات مشاوره فعال در مدارس، مساجد، ادارات و سازمان ها توسط کارشناسان مرکز، تهیه و چاپ بیش از ده ها نسخه بروشور آموزشی و توزیع در بین مراجعان و دانش آموزان مدارس، تهیه و چاپ فصلنامه با موضوعات مختلف را از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاههای آموزشی و نشست های تخصصی ویژه مشاوران کلانتری ها، ادارات و سازمان ها به صورت مشارکتی و تعامل با سازمان ها، اصحاب رسانه، و نشریات محلی از سایر اقدامات انجام شده توسط این مرکز مشاوره است.
ماهانه بیش از 150مراجعه کننده
سرگرد امامعلی نژاد، از رایگان بودن خدمات مشاوره ای و تحصیلات مرتبط 5 نفر از کارشناسان متخصص خانم و آقا در زمینه های مختلف: خانواده، ازدواج، طلاق، اعتیاد، کودک و ... خبرداد .
وی یادآور شد: این مرکز ماهانه بیش از 150مراجعه کننده دارد.
رییس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان ارتباطات و تعامل با ادارات و سازمان های مختلف از جمله بهزیستی ، اداره کل زندان ها ،کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی کرمان رایکی دیگر از خدمات مهم این مرکز دانست.
اقدامات مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان در هفته ناجا
سرگرد حجت امامعلی نژاد در ادامه از اقدامات موثر این مرکز در هفته ناجا خبر دادو گفت : تعامل و برقرای ارتباط با مراکز ترک اعتیاد و معرفی بیماران به این مراکز به صورت رایگان، برگزاری تئاتر درمانی در مراکز پرتردد شهر کرمان از جمله پارک ریاضیات ، یخدان موئدی و پارک شورا
ارائه خدمات مشاوره به دانش آموزان در سطح مدارس و آشنا کردن آنان با آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن ها از اقدامات این مرکز در هفته ناجا است.
وی ارائه خدمات مشاوره فعال در مد ارس ، پایگاه بسیج و .... در زمینه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری ها جهت کاهش پرونده های ارجاعی به دادگستری، برگزاری کلاس های بهداشت و روان ویژه پرسنل توسط مددکار مستقر در کلانتریها جهت تکریم ارباب رجوع ، ارائه خدمات مشاوره در مراکز مشاوره به مراجعینی که از سیستم دادگستری به مرکز معرفی می شوند را نیز از دیگر اقدامات مهم مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان عنوان کرد.
امامعلی نژاد در ادامه به دیگر اقدامات و برنامه ها اشاره کرد و گفت : توزیع بروشور با پیام های بهداشت روان در مدارس و نمایشگاهها و ارائه کارت ویزیت به مراجعین، هماهنگی با مدارس با مدارس و مربیان مراکز آموزشی جهت بازدید از خدمات مرکز مشاوره، راه اندازی خدمات مشاوره به کودکان توسط کارشناسان مربوطه و همکاری و هماهنگی با دانشجویان در زمینه ارائه پایان نامه ها با عناوین مختلف آسیب های اجتماعی و ارائه مطالب علمی به آنها در این هفته خواهد بود .
وی در پایان افزود : شهروندان می توانند برای استفاده از خدمات ارائه شده در این مرکز، همه روزه ازساعت 8تا 14به مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی واقع در خیابان کارگر کرمان، نبش کوچه شماره 13مراجعه کنند و یا با شماره تلفن های 03432718937، 03432183158 و03432735864 تماس بگیرند.
هفته نیروی انتظامی از 9مهر آغاز و تا 15ادامه دارد.
گزارش از میترا میرزادی گوهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.