شصت‌وسومین نشست از سلسله‌ همایش‌های ارتقای سلامت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، این نشست با عنوان «زندگی سالم» با حضور خانم سالاری معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان با موضوع «مراقبت از کودکان در فضای مجازی» در فرهنگ‌سرای جان‌جهان شهرداری کرمان برگزار شد.

سالاری با بیان این‌که زمان بازی برای کودکان نباید بیش‌تر از یک ساعت در روز باشد، گفت: اولین اثر زیاد بازی کردن برای کودکان، خشونت است

وی خاطر نشان کرد: بر خلاف تفکر عموم، بازی‌های هیجانی هوش کودک را تقویت نخواهد کرد، بلکه کودک فقط وارد یک محیط از قبل طراحی شده می‌شود و جلو می‌رود.

وی افزود: فقط در بازی‌های معمایی ذهن و سرعت عمل با هم تقویت می‌شود.

سالاری با بیان این‌که خشونت‌گرایی و انزوا طلبی از آسیب‌های روحی و روانی کودکان است، گفت: بیش‌ترین آسیب را بچه‌هایی می بینند که مرتب در حال بازی‌هایی هستند که در آن تیراندازی زیادی می‌شود.

وی گفت: خانواده‌ها حتماً باید زمانی را برای تحرک و ورزش کودکان خود تعیین کنند.

سالاری با اشاره به اینکه هر مادر و هر خانواده‌ای که می‌خواهد در آینده فرزند موفقی داشته باشد، باید از کودکی نسبت به تربیت فرزندان خود حساس باشد،گفت: با وجود همه‌ی آسیب‌های اجتماعی، خانواده حرف اول را در تربیت فرزندان می‌زند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان با بیان این‌که کودک در هر خانواده‌ای با هر موقعیت اجتماعی، ممکن است دچار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شود، گفت: طبق گفته‌ی روان‌شناسان در مقابل راست‌گویی کودکان زمانی که اشتباهی انجام داده‌اند، نباید موضع گرفت تا در زمان نوجوانی و جوانی اگر دچار مشکلی شدند، به خانواده راست بگویند.

سالاری گفت: خانواده‌ها ضمن تعیین محدودیت زمانی برای استفاده‌ی فرزندان از فضاهای مجازی، باید آن‌ها را کنترل هم کنند.

خانم سالاری ضمن توصیه‌ی این‌که خانواده‌ها قصه‌گویی را همیشه برای فرزندان خود داشته باشند، گفت: علاوه بر کنترل کردن دیدن فیلم‌های ماهواره، فیلم‌های تلویزیون خودِ ما هم باید کنترل شود و نیاز نیست فرزند ما هر فیلم خشنی را ببیند.

وی یادآور شد : خانواده‌ها باید به این ایمان برسند که روزِ بیماری ما وقتی است که فرزندان ما به بیست سالگی برسند و پرونده‌ی شخصیتی آن‌ها بسته شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار