افشای سوابق مالیاتی ترامپ از سوی روزنامه نیویورک‌تایمز از فرار مالیاتی این نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی آمریکا خبر می‌دهد.

افشای اسناد مالیاتی ترامپ/ 18 سال فرار از پرداخت مالیات
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، سوابق «دونالد ترامپ،» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه نشان می‌دهد وی به مدت 18 سال از پرداخت مالیات بر درآمد فدرال، امتناع کرده است.

سوابق مالیاتی ترامپ در سال 1995 که تاکنون منتشر نشده بودند، نشان می‌دهد این نامزد جمهوری‌خواه از شکست‌های مالی دهه 90 سود مالیاتی زیادی برده است. 

نیویورک تایمز به سوابق مالیاتی دونالد ترامپ دست پیدا کرد و کارشناسانی را برای تحلیل آنها استخدام کرد. این کارشناسان معتقدند ترامپ در دهه 90، 916 میلیون دلار از دست داده است و از همین موضوع برای پرداخت نکردن مالیات به مدت 18 سال استفاده کرده است.

البته مالیات بر درآمد ترامپ هنوز مشخص نشده است. از دست دادن 916 میلیون دلار در سال 1995 به اندازه کافی قابل توجه بوده است که ترامپ توانسته با سوءاستفاده از آن بیش از 50 میلیون دلار مالیات در 18 سال را پرداخت نکند.

ترامپ از اظهار نظر در مورد اسناد فاش شده امتناع کرده است. کمپین انتخاباتی ترامپ بیانیه‌ای را منتشر کرده که در آن ورشکستگی  916 میلیون دلاری ترامپ را نه تأیید کرد و نه به چالش کشید.

در این بیانیه آمده است: « ترامپ یک تاجر ماهر است که در برابر خانواده، کارکنان و تجارتش مسئولیت دارد و طبق قانون مالیات پرداخت می‌کند. وی صدها میلیون دلار مالیات پرداخت کرده است. ترامپ بهتر از هر کسی قوانین مالیاتی را می‌داند و به چگونگی حل مسائل مالیاتی آگاه است.»

یکی از وکلای ترامپ نیز در نامه‌ای به نیویورک تایمز نوشت از آنجاییکه این نامزد جمهوری‌خواه اجازه انتشار اظهارنامه مالیاتی خود را نداده است، این اقدام نیویورک‌تایمز غیرقانونی است.

امتناع ترامپ از انتشار اظهارنامه مالیاتی خود به یکی از مشکلات کمپین انتخاباتی وی تبدیل شده است. نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا اینگونه اسناد را منتشر می‌کنند و رأی‌دهندگان از ترامپ خواسته‌اند همین کار را انجام دهد. ترامپ ادعا کرده اظهارنامه مالیاتی وی در حال بررسی است.

«هیلاری کلینتون،» رقیب دموکرات دونالد ترامپ، در مناظره روز دوشنبه گفت این نامزد جمهوری‌خواه اظهارنامه مالیاتی خود ار منتشر نمی‌کند تا کسی متوجه پرداخت نشدن مالیات فدرال وی نشود. ترامپ در پاسخ گفت: «این نشانه هوش من است.» 

کارشناسانی که با نیویورک‌تایمز همکاری می‌کنند اعلام کردند اسناد سال 1995 هیچگونه عمل غیرقانونی از سوی ترامپ را نشان نمی‌دهند.

اسناد فاش شده برای یکی از خبرنگاران نیویورک‌تایمز که پیش از این درباره شرایط مالی ترامپ نوشته بود، ارسال شده‌اند. نشان پستی روی پاکت‌ها نشان می‌دهد از نیویورک و از سوی برج ترامپ ارسال شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار