پُلیتیکو در مطلبی نوشت چشم‌انداز ریاست‌جمهوری ترامپ در آمریکا باعث نگرانی سران بلندپایه تجاری جهان شده است.

پُلیتیکو: رهبران تجاری جهان از ریاست‌جمهوری ترامپ واهمه دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پُلیتیکو با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: احتمال راهیابی «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به کاخ‌سفید سران تجاری جهان را نگران کرده است. چشم‌انداز ریاست‌جمهوری ترامپ که به پاره کردن توافق‌نامه‌های تجاری، وضع تعرفه‌های سنگین بر کالاهای وارداتی از کشورهای متحد آمریکا و خروج این کشور از سازمان تجارت جهانی تهدید کرده، سران تجاری جهان را در حالتی از شوک و نگرانی فرو برده است. 

برخی از اعضای سازمان تجارت جهانی که در نشست هفته جاری این نهاد بین‌المللی حضور به هم رسانیده‌اند بر این نکته تأکید دارند که احتمال پیروزی غول املاک و مستغلات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور وجود ندارد. این در حالی است که «جاناتان پیل،» یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی-اقتصادی اتحادیه اروپا، معتقد است رأی مثبت مردم انگلیس در همه‌پرسی «برکسیت» به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، نشان می‌دهد احتمال وقوع هر پیشامدی وجود دارد. 

دیگر اعضای سازمان تجارت جهانی نیز می‌گویند تصور نمی‌کنند ترامپ واقعاً قصد داشته باشد پس از ورود به کاخ‌سفید، تهدیداتش را عملی کند. این در حالی است که برخی دیگر امیدوارند در صورتی که ترامپ تلاش کند به تهدیدهایش جامه عمل بپوشاند، کنگره، دادگاه‌های آمریکا و دیگر عوامل بازدارنده به عنوان سدی بر سر راه وی عمل کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار