نامزد جمهوری‌خواهان از وعده خود به مردم آمریکا در اولین مناظره انتخاباتی با هیلاری کلینتون عدول کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نوشته سی‌بی‌اس نیوز، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نظر وعده خود در اولین مناظره انتخاباتی با «هیلاری کلینتون» نامزد انتخاباتی حزب دموکرات را فراموش کرده یا قصد دارد از آن عدول کند. وی روز گذشته (شنبه) در مصاحبه با نیویورک تایمز درباره پذیرش نتیجه انتخابات در صورت شکست، ابراز تردید کرد و گفت برای تصمیم‌گیری در این باره به زمان نیاز دارد و باید منتظر اتفاقات بعدی بود.

این اظهارنظر نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه در تقابل آشکار با وعده او در شب برگزاری مناظره است. وی در اولین مناظره تلویزیونی امسال که بامداد سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، پس از آنکه هیلاری کلینتون تاکید کرد قطعاً‌ از نامزد پیروز در انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) حمایت خواهد کرد، به «لستر هولت» مجری مناظره گفت: "به اعتقاد من، هیلاری کلینتون نمی‌تواند مانند من آمریکا را به روزهای اوج بازگرداند. با این حال، اگر او پیروز شود، قطعاً از او حمایت خواهم کرد."

ترامپ طی ماه‌های اخیر در جریان فعالیت‌های انتخاباتی خود، نظام انتخاباتی آمریکا را زیر سوال برده و بارها مدعی احتمال بروز تقلب یا تخلف سازمان‌یافته در انتخابات شده است. به همین دلیل، برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند اگر او از هم‌اکنون نتیجه انتخابات را بپذیرد، در صورت شکست نمی‌تواند در ادامه ادعای قبلی خود، سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد.

نامزد جمهوری‌خواهان همچنین روز گذشته در بخش دیگری از مصاحبه خود با نیویورک تایمز تاکید کرد در مناظره بعدی خود با هیلاری کلینتون، موضوع رسوایی‌های اخلاقی بیل کلینتون – رئیس جمهور اسبق آمریکا – را نیز مطرح خواهد کرد تا از این طریق به وعده‌های انتخاباتی رقیب دموکرات خود درباره حمایت از زنان پاسخ دهد. وی در ادامه گفت: "بیل کلینتون بزرگترین ناقض حقوق زنان در تاریخ سیاست آمریکاست. با این حال، هیلاری کلینتون در برابر زنانی که قربانی زیاده‌خواهی‌های او شده بودند، حمایت از همسر خود را به حمایت از زنان ترجیح داد."

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار