شهردار سابق نیویورک از پرداخت نکردن مالیات از سوی نامزد جمهوری‌خواهان در دهه 90 میلادی دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک و مشاور نزدیک دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه، در پی انتشار اسناد مالیاتی ترامپ در روزنامه نیویورک تایمز، پرداخت نکردن مالیات از سوی نامزد جمهوری‌خواهان را "اقدامی هوشمندانه" از سوی وی توصیف کرد. 

وی روز گذشته (یکشنبه) گفت ترامپ به دلیل زیان مالی 916 میلیون دلاری در سال 1995 برای چندین سال از معافیت مالی برخوردار شد و اینکه وی به اختیار خود تصمیم به پرداخت نکردن مالیات گرفت، نشان از نبوغ و شم بالای اقتصادی او دارد.

جولیانی ادامه داد: اقدام ترامپ در پرداخت نکردن مالیات کاملاً قانونی بوده است و چنانچه او از این امتیاز قانونی برای پرداخت نکردن مالیات استفاده نمی‌کرد باید اکنون او را "احمق" خطاب می‌کردیم.

شهردار سابق نیویورک در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی اضافه کرد: ترامپ در آن زمان به عنوان صاحب یک کسب و کار وظیفه داشت از زیان بیشتر سرمایه‌گذارانی که در پروژه‌های ساخت و ساز او مشارکت داشتند،‌ جلوگیری کند و به همین دلیل طبق قانون از پرداخت مالیات فدرال امتناع کرد.

جولیانی در ادامه با بیان اینکه ترامپ پس از زیان مالی تقریباً یک میلیارد دلاری در سال 1995 توانست خود را به غول ساخت و ساز آمریکا تبدیل کند، نبوغ نامزد جمهوری‌خواهان را با نبوغ «استیو جابز» بنیانگذار اپل و «وینستون چرچیل» نخست وزیر انگلیس در دوران جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

نیویورک تایمز روز شنبه در گزارشی با انتشار بخشی از سوابق مالیاتی ترامپ نوشت نامزد جمهوری‌خواهان در پی زیان مالی 916 میلیون دلاری در سال 1995، به مدت 18 سال مالیات پرداخت نکرده است.

پس از انتشار این گزارش، ستاد انتخاباتی ترامپ با انتشار بیانیه‌ای، نیویورک تایمز را به تلاش برای خدمت به منافع انتخاباتی هیلاری کلینتون – نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات – متهم کرد. ستاد انتخاباتی ترامپ همچنین مدعی شد نیویورک تایمز از طرق غیرقانونی به اسناد مالیاتی نامزد جمهوری‌خواهان دسترسی پیدا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار