کلینتون در نظرسنجی ها در چند ایالت همچنان از ترامپ جلوتر است

نظر سنجی تازه در مورد انتخابات آمریکا نشان می دهد کلینتون با وجود فشردگی رقابت در چند ایالت همچنان از ترامپ جلوتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس یک نظر سنجی تازه در آمریکا ، رقابت ریاست جمهوری در این کشور در چندین ایالت که کارزار های سنتی محسوب می شوند، رقابتی فشرده شده ولی هیلاری کلینتون همجنان نامزد برتر برای راهیابی به کاخ سفید است.

نظر سنجی پروژه ملت در ایالت ها که به طور مسترک توسط رویترز و موسسه ایپسوس از طریق پرسش آن لاین از بیش از 15 هزار نفر در هر هفته انجام می شود، نشان داد که از روز پنجشنبه کلینتون و دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواهش تقریبا از حمایت یکسانی در فلوریدا و اوهایو ایالت هایی که وی در آن برتری داشت، برخوردار شده اند. در آریزونا نیز که ترامپ در آن برتر بود باید سکه (شیر یا خط) انداخت.

در همین حال ایالت های مین، اورگون و پنسیلوانیا از کارزارهایی هستند که کلینتون احتمالا در آنها برنده خواهد شد. در این ایالت ها نیز پیش از این هردو نامزد از حمایت یکسانی برخوردار بودند.

در کل، این پروژه نشان داد که کلینتون در کالج الکترال نهادی که در نهایت رئیس جمهوری را برخواهد گزید، بر ترامپ برتری دارد.

براساس این نظر نسجی، اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار شود، کلینتون در کالج الکترال با 246 در مقابل 180 امتیاز از ترامپ پیش خواهد بود و 88 درصد شانس آن را خواهد داشت تا 270 رای الکترال لازم را کسب کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار