نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد اگر کلینتون بر کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا تکیه بزند، بیشتر از اوباما برای شکست داعش تلاش نخواهد کرد.

جان بولتون: اگر هیلاری پیروز انتخابات باشد، شکست داعش سال‌ها طول می‌کشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو دابلیو ان دی؛ جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل نسبت به ناتوانی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در شکست داعش هشدار داد.

وی اعلام کرد در صورتی که هیلاری کلینتون بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا تکیه بزند، بیش از آنچه اوباما برای شکست داعش انجام داد تلاش نخواهد کرد. بولتون با حمایت از سیاست‌های دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش افزود امکان پیگیری شکایت خانواده قربانیان 11 سپتامبر از عربستان با حضور نامزد جمهوری‌خواه ممکن است.

بولتون با اشاره به مناظره روز دوشنبه دو نامزد انتخابات آمریکا گفت: کلینتون در مقوله شکست دادن داعش جزئیات بیشتری ارائه داد ولی این جزئیات همانند نسخه‌ای آشنا بود. درصورتی‌که کلینتون رئیس‌جمهور امریکا شود اقدامات دور سوم ریاست جمهوری باراک اوباما را برای شکست داعش ادامه می‌دهد. به عقیده من این رویه امنیت ملی آمریکا و سیاست داخلی کشور را زیر سؤال می‌برد. کلینتون به‌مراتب گفته است "من این برنامه را دارم. من آن برنامه را دارم." ولی برنامه‌های او برای شکست داعش به طرز مشکوکی با طرح‌های باراک اوباما همخوانی دارد. مگر اینکه او طرح بهتری ارائه دهد.

بولتون با حمایت از ترامپ و تأکید بر سیاست‌های وی جهت شکست سریع داعش افزود: طرح‌های ترامپ برای شکست داعش بسیار روشن است. فعالیت عمده داعش استخدام اعضای جدید، آموزش و هدایت آن‌ها برای اعمال تروریستی در کشورهای مختلف دنیا است. رشد فعالیت‌های داعش در اروپا تهدیدی برای آمریکا نیز محسوب می‌شود. به باور ترامپ، باید سرمنشأ این گروه تروریستی که همان مراکز سایبری است نابود شود. او همچنین به سرعت عمل برای نابودی داعش در عراق و سوریه تأکید دارد. این در حالی است که اوباما رویه‌ای آرام را در برابر داعش در عراق و سوریه آغاز کرده است که هزینه‌های زیادی را برای ما دارد و خواهد داشت. کلینتون همواره ترامپ را برای مخفی بودن رویکردش در قبال داعش مورد هدف قرار می‌دهد و معتقد است برنامه کلی برای شکست این گروه تروریستی ندارد ولی او بزرگ‌ترین اشتباه را انجام داده است. نامزد دموکرات در اصل‌کاری که می‌خواهد انجام دهد را به دشمنان آمریکا نشان داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار