وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ دانش آموزان باید برای موفقیت در امتحانات کتاب‌های درسی را مبنای درسی خود قرار داده و از مطالعه کتاب‌های غیر استاندارد بپرهیزند.

نقش حساس مولفان در ارائه محتوای آموزشی دانش آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل در آیین تجلیل از مولفان مواد و رسانه‌های آموزشی که در سازمان پژوهش برگزار شد، با بیان اینکه رویکرد وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش تولید بسته آموزشی در کنار کتاب درسی است، گفت: این مسئله مجموعه عناصر و امکاناتی است که به یادگیری کمک شایانی می‌کند و این رویکرد هرگز به خدشه‌دار شدن جایگاه کتاب‌های درسی منجر نمی‌شود.

وی ادامه داد:‌ آموزش و پرورش آیینه تمام نمای کشور بوده و مصداق آن در کتاب درسی تجلی می‌یابد لذا نقش مولفان بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

فانی اظهار داشت: باید کتاب درسی مبنای عمل دانش آموزان قرار گیرد و کتاب‌های کمک آموزشی غیر استاندارد با همکاری نهادهای ذیربط تبلیغ نشود تا به این طریق دانش آموزان برای آمادگی امتحانات صرفا بر کتب درسی تکیه کنند و اکنون اغلب اعتراضاتی که دانش آموزان پس از برگزاری برخی امتحانات دارند به دلیل استفاده از جزوات به جای کتاب‌های درسی است. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تولید کتاب درسی و تالیف آن کاری سهل و آسان است، عنوان کرد: تالیف کتاب درسی نیازمند نقش ممتاز معلمان و نیازسنجی آنها برای مقاطع تحصیلی مختلف است که محدودیت‌های ‌آموزش و پرورش از یک سو و همچنین توجه به توانمندسازی معلمان از سوی دیگر بر حساسیت موضوع میفزاید.

وی ادامه داد:‌ امسال تالیف کتاب‌های درسی پایه دهم به طور فشرده انجام شد و بیش از 140 عنوان محتوای آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت که این امر جز با همکاری مجموعه سازمان پژوهش انجام پذیر نبود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: علاوه بر تالیف کتاب‌های درسی پایه دهم در دوره ابتدایی نیز در 8 عنوان اصلاحاتی در کتاب‌های درسی حاصل شد همچنین در دوره فنی و حرفه‌ای 41 رشته وجود دارد که برای آنها کتاب‌های درسی در نظر گرفته شده علاوه بر آن امسال در شاخه نظری تالیف کتب تخصصی رشته معارف با همکاری حوزه علمیه در دسترس دانش آموزان قرار گرفت. 

فانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کلید خوردن تالیف کتاب‌های پایه دهم و یازدهم اشاره داشت و گفت: مجموعه ‌آموزش و پرورش و مدیران بازخوردهای حاصل از کتاب‌های پایه دهم را تا پایان سال جاری مورد توجه قرار می‌دهند که به این وسیله در تولید محتوای کتاب‌های پایه یازدهم و دوازدهم به شیوه‌ای مناسب‌تر اقدام شود. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار