برخورد جدی با صندوق ذخیره در صورت قطعی شدن تخلفات

وزیر آموزش وپرورش گفت: خط قرمز ما منافع فرهنگیان بوده و در صورت بروز تخلف در صندوق ذخیره با آ ن برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش تجلیل از مولفان و پدیدآوردگان مواد و رسانه‌های آموزشی در جمع خبرنگاران پیرامون بحث نظارت، تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: خط قرمز آموزش و پرورش منافع معلمان است و چنانچه تخلفی در این صندوق انجام شده باشد و این امر ثابت شود با آن برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد‌: همیشه به همکاری با نهادهای نظارتی توجه داشتیم که این نهادها می‌توانند در زمینه اظهار نظر قطعی پیرامون وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان کمک کننده باشند.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه هنوز تخلفی به طور قطعی ثابت نشده، اظهار کرد:‌ تغییر افراد در صندوق ذخیره مورد بحث بوده و با توجه به جلسه‌ای در اسفند سال گذشته در هیئت امنا مطرح شد، مدت عضویت 2 ساله افراد اکنون منقضی شده و می‌توان نسبت به تغییر فعالیت اقدام کرد.

فانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش پیرامون نحوه ویرایش کتاب‌های درسی مطابق با زبان فارسی در سال تحصیلی جدید اظهار داشت:‌ فعالیت‌هایی با فرهنگستان زبان فارسی انجام دادیم و تلاش براین است تا کتاب‌های درسی در تمام زمینه‌ها با رعایت اصول ویرایشی زبان فارسی برای دانش‌‌آموزان ارائه شود که این دستورالعمل برای تمامی رشته‌های تحصیلی به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زبان فارسی عامل وحدت ایرانیان است، عنوان کرد: در این راستا برای مناطق دو زبانه ردیف بودجه‌ ویژه‌ای پیش بینی شده و به توسعه پیش دبستانی رایگان پرداختیم که آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند تا زبان فارسی را در تمامی مناطق کشور گسترش دهد.

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی آموزش زبان‌های خارجی خبر داد و بیان کرد: این کمیته متشکل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان است تا آموزش‌ زبان‌های خارجی به شیوه‌ای نظام‌مند برای دانش آموزان ارائه شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار