مشهد؛

اسناد مکتوب آستان قدس رضوی، از 13 میلیون برگ گذشت

با جذب 6 هزار سند تاریخی در 6 ماه اول سال که شامل اسناد مکتوب، تصویری و دیداری شنیداری است، شمار اسناد مکتوب آرشیو این مرکز از مرز 13 میلیون برگ گذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ کارشناس مسئول بخش اطلاع‌رسانی اسناد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی گفت: از میان اسناد جذب‌شده، سه هزار و 958 برگ مربوط به اسناد مکتوب است که 643 برگ آن به‌صورت خریداری و سه هزار و 315 برگ و فایل دیجیتالی نیز از طریق اهدا به اسناد این مجموعه افزوده‌شده است.

مهدی حسامی افزود: تصریح کرد: 160 فایل دیجیتالی تصویری از بافت قدیم شهر مشهد نیز توسط کارشناسان مرکز اسناد آستان قدس رضوی و با همکاری بخش تاریخ شفاهی این مرکز تولیدشده است.

وی اظهار داشت: اسناد دیداری و شنیداری به تعداد 147 ساعت و 30 دقیقه در این مدت خریداری‌شده و 150 حلقه و فایل دیجیتالی سند دیداری شنیداری نیز به مرکز اسناد اهداشده است.

حسامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اسناد دیجیتالی این مرکز، از مرز سه میلیون و 600 هزار برگ و قطعه گذشته است که شامل اسناد تاریخی،‌ عکس، ‌نقشه و پایان‌نامه می‌شود.

قدمت اسناد موجود در آرشیو مرکز اسناد آستان قدس رضوی به دوره‌های صفویه، افشاریه و قاجاریه و به‌عنوان میراث معنوی یونسکو، ثبت جهانی شده است.

انتهای پیام//ی.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.