نقشه‌ای ترسناک از کشورهای آلوده جهان + جزئیات

هوای آلوده و پرغبار نه تنها باعث سرفه و احساس کسالت می‌شود، که با نفوذ به حیاتی‌ترین ارگان‌های بدن و از کار انداختن آنها مرگ انسان ها را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی (WHO) بیش از 92 درصد جمعیت جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که دارای میزان بالایی از آلاینده‌های هوا هستند.

از رایج‌ترین آلاینده های هوا می توان به PM2.5 اشاره کرد که شامل ذرات معلق موجود در فضا با قطر کمتر از 2 و نیم میکرون بوده و بر عملکرد ریه تاثیر سو می‌گذارند و باعث ابتلای افراد به آسم یا سایر بیماری های مزمن ریوی می‌شوند.

سازمان بهداشت جهانی به تازگی یک تصویر از نقشه جهان منتشر کرده است که در آن از رنگ‌های مختلف برای نشان دادن میزان آلودگی هوا در کشورها و قاره های مختلف استفاده شده است. با توجه به این نقشه، کشورهای آفریقایی و آسیایی در معرض خطر بسیار بالای آلودگی هوا بوده و علامت هشدار در این نواحی به رنگ قرمز مشاهده می شود.

نقشه‌ای ترسناک از کشورهای آلوده جهان + تصاویر

این در حالی است که مردم کشورهای آمریکای شمالی، کانادا، شمال روسیه و بخش های وسیعی از استرالیا با وضعیت هوای پاک‌تری مواجه هستند که کارشناسان دلیل این امر را وجود مناطق جنگلی فراوان در این نواحی خوانده‌اند که باعث جذب گازهای گلخانه ای می شود.

بر اساس تخمین های کارشناسان WHO بیش از سه میلیون مرگ و میر در جهان به طور مستقیم در اثر آلودگی هوا به وجود می آید و میلیون ها بیماری و مرگ دیگر نیز در اثر آلودگی هوا به صورت غیر مستقیم به وجود می آید.

سازمان بهداشت جهانی در خصوص پیامدهای خطرناک ذرات PM2.5  به دولت های مختلف هشدار داده و تقاضا کرده است اقداماتی انجام شود که سطح این ماده به یک سوم وضعیت فعلی برسد.

منبع: businessinsider

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار