کرمان؛

کاهش 55 درصدی خسارت حریق در جنگلها و مراتع

جانشین فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان از کاهش 55 درصدی خسارت حریق در جنگلهاو مراتع استان در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ ابوالقاسم حاتمی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون سطحی معادل 516 هکتار از جنگلها و مراتع استان طعمه حریق شده است ، گفت : این میزان پارسال در سطحی معادل هزار و 114 هکتار بوده است که کاهش 55 درصدی را به دنبال داشته است.

وی افزود: میزان ریالی خسارت وارده به پوشش گیاهی نیز با کاهش حدود 80 درصدی از 203 میلیارد ریال در6 ماهه نخست امسال به 47 میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه پارسال رسیده است.

حاتمی در راستای به حداقل رساندن خسارات ناشی از حریق به عنوان اصلی ترین عامل تهدید و نابودی جنگلها و مراتع استان را بسیار کارآمد ارزیابی وخاطر نشان کرد: استفاده از نقش موثر و مردم در مقابله و پیشگیری از حریق ، آموزش نیرو های یگان حفاظت و سر اکیپ های مردمی پیشگیری و اطفای حریق در ابتدای امسال ، مجهز نمودن اکیپ های مردمی پیشگیری و اطفاء حریق به ادوات دستی و اولیه اطفاء حریق ، اختصاص 7 خودروی مجهز به ادوات اطفای حریق به شهرستان های بحرانی از نظر حریق از مهمترین اقدامات این فرماندهی در سال 95 در جهت جلوگیری و مقابله با حریق های حادث شده بوده است.

وی از شهروندان خواست ،در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک در رابطه با حریق در جنگلها و مراتع و یا تخریب به منابع ملی استان با مرکز امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کاهش ، خسارت ، جنگل ، مراتع ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار