عملیات زمینی ارتش سوریه علیه تروریست ها در چند جبهه

ارتش سوریه عملیات زمینی گسترده ای را علیه تروریست ها و شورشیان در مناطق مختلف حلب شروع کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه اینترنتی دویچه وله گزارش داد، بر اساس گزارش های رسمی ارتش سوریه در چند جبهه حملات همزمانی را علیه مواضع تروریست ها در داخل و پیرامون شهر حلب شروع کرده است.

گفته می شود، این مهم ترین حمله از زمان دور تازه فعالیت ارتش بشار اسد با حمایت روسیه است. از زمان شکسته شدن آتش بس اخیر، ارتشیان وفادار به بشار اسد، با عزمی تازه و نیرویی قوی تر هدف بازگرداندن تسلط دولت بر حلب را دنبال می کنند.

این رسانه افزود: حملات هوایی روسیه در حمایت از ارتش اسد همواره با انتقادات فراوان روبرو شده است.

سازمان بهداشت جهانی تقاضای تشکیل معبری کرده است تا افراد زخمی و بیمار بتوانند از شهر خارج شوند. گفته می شود در محلاتی که زمانی در آنها 250 هزار نفر سکونت داشتند، تنها 35 پزشک باقی مانده است.

بر این اساس رودولف زایترز، رئیس جمعیت صلیب سرخ آلمان، تقاضا کرده است که با توجه به وضعیت وخیم حلب، بی درنگ و برای چند روز آتش بس برقرار شود.

او می گوید که برای رسیدگی به ساکنان عادی شهر آتش بسی درازمدت ضرورت دارد. شرایط انسانی در حلب هر لحظه وخیم تر می شود و طرف های درگیر به جای احساس مسئولیت، گناه بدتر شدن اوضاع را به گردن یکدیگر می اندازند.

دولت ترکیه در کنار برخی از ناظران، راه حل را در تشکیل یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه می بینند، اما کمتر کسی به چنین امکانی باور دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
هر بار که آتش بسی شده این تروریستها بوده اند که انرا نقض کرده اند و اتش بس تنها مجالی برای تجدید قوای تروریستهاست . اگر دولت آلمان صادق هست چرا برای اتش بس در یمن کاری نمی کند؟ مگر می شود در خصوص حقوق بشر این چنین دو گانه عمل کرد
آخرین اخبار