گزارش دولت آلمان: افزایش مهاجرستیزی، معضل بخش‌های شرقی/ زنگ خطر به صدا درآمده است

بر اساس گزارش دولت آلمان، با وجود نیاز این کشور به مهاجران، مردم بویژه در بخش‌های شرقی حاضر به پذیرش بیگانگان نیستند.

گزارش دولت آلمان: افزایش بیگانه‌ستیزی، معضل بخش‌های شرقی/ زنگ خطر به صدا درآمده است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «دویچه وله،» در گزارشی که روز چهارشنبه بوسیله کابینه دولت آلمان منتشر شد، وضع اتحاد این کشور مورد بررسی قرار گرفت. سران این کشور در گزارش مذکور نگرانی‌هایی را در خصوص افزایش مهاجرستیزی و حملات جناح راست به خصوص در بخش‌های شرقی که جزئی از جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی) هستند، ابراز کرده‌اند. 

یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان هنگام ارائه این گزارش گفت: از تحولات بسیار ناراحتم؛ زیرا حملات جناح راست اکنون به دست شهروندان عادی انجام می‌شود و برای آن‌ها قابل‌قبول است. انتظار دارم دولت فدرال و مقامات قاطعانه وارد عمل شوند.

در این سند آمده است: مهاجرستیزی، افراط‌‌گرایی جناح راست و کم‌طاقتی می‌تواند شانس افزایش مهاجرت در منطقه‌ای که با کاهش رشد جمعیت روبرو است را از بین ببرد. 

بر اساس این سند، بخش‌های شرقی آلمان به جز برلین، کمترین تعداد افراد خارجی را در مقایسه با نواحی غربی این کشور دارد. همچنین ثابت شد نسبت بالای تعداد مهاجران، دلیل افزایش خشونت علیه آنها نیست.

بر اساس گزارش آژانس اطلاعات محلی آلمان، در ازای هر یک میلیون نفر در نواحی غربی آلمان، 10.5 حمله افراط‌گرایانه انجام شده است. این در حالی است که در نواحی شرقی مانند ایالت «مکلنبورگ-فورپومرن» به ازای هر یک میلیون نفر، 58.7 حمله انجام شده است.

عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان در ادامه گفت: «ما آلمانی‌های نواحی شرقی باید کنترل شرایط را در دست و تصمیم بگیریم آیا می‌خواهیم از شهرها و روستاهایمان دفاع کنیم یا آن‌ها را به کابوس قهوه‌ای بسپاریم؟» منظور او از کابوس قهوه‌ای، یونیفرم‌های قهوه‌ای است که در دوران نازی‌ها رایج بود. 

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار