با گسترش اقدامات اسلام‌هراسانه غرب؛

نتایج یک پژوهش نشان داد زنان محجبه در آلمان با تبعیض شغلی مواجه هستند

نتایج یک پژوهش دانشگاهی، وجود تبعیض شغلی علیه زنان مسلمان محجبه را در آلمان تأیید می‌کند.

وجود تبعیض شغلی علیه زنان مسلمان در آلمان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، نتایج یک تحقیق نشان داد زنانی که نام ترکی دارند و روسری می‌پوشند در آلمان قربانی تبعیض شغلی می‌شوند. یک محقق دانشگاهی 1500 رزومه یکسان را به شرکت‌های آلمانی ارسال کرد. تنها تفاوت این رزومه‌ها در نام اشخاص بود: رزومه‌ها با نام‌های «مریم اوزترک» و «ساندرا بوئر» تنظیم شده بودند.

ساندرا بوئر در 18.8 درصد موارد به مصاحبه دعوت شد. این در حالیست که مریم اوزترک تنها در 13.5 درصد موارد دعوت به مصاحبه شد. زمانیکه عکس دو نفر به رزومه اضافه شد و مریم اوزترک روسری بر سر داشت درصد دعوت او به مصاحبه به 4.2 کاهش یافت.

یکی از محققان دانشگاه «لیتس» در اتریش این تحقیق را انجام داد و موسسه مطالعات کار شهر «بُن» آلمان آن را منتشر کرد. اهمیت این تحقیق برای آلمان که میزبان پناهجویان مسلمان از سوریه، عراق و افغانستان است، بسیار زیاد است. سال گذشته بیش از یک میلیون پناهجو وارد آلمان شدند. این موضوع واکنش شدید برخی از گروه‌های ملی‌گرا را در پی داشت.

محقق در این خصوص می‌گوید: «مدل بسیار جدیدی از روسری و نوع پوشیدنش به کار گرفته شد تا به کارفرمایان نشان دهد این خانم محجبه قابلیت به روز شدن و هماهنگی با محیط را دارد. نتیجه تحقیق نشان داد یک فرد محجبه متقاضی شغل باید چندین برابر دیگر افراد در آلمان برای رسیدن به هدفش تلاش کند.»

حتی زمانی که سطح مهارت‌های مورد نظر کارفرمایان بالاتر می‌رود میزان تبعیض نیز بیشتر می‌شود. خانم اوزترک برای رسیدن به یک سمت مدیریتی باید 7.6 برابر دیگر متقاضیان رزومه ارسال کند. نتایج انجام این تحقیق در اتریش و آلمان مشابه بود. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار