افزایش آمار بازگشت داوطلبانه پناهجویان به کشورهایشان

سازمان بین‌المللی مهاجرت از افزایش آمار بازگشت داوطلبانه پناهجویان به کشورهایشان خبر داد.

افزایش آمار بازگشت داوطلبانه پناه جویان به کشورهای خودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی رادیوی ملی آمریکا (ان پی آر)؛ در گزارشی که سازمان بین‌المللی مهاجرت روز جمعه منتشر کرد، آمده است: بیش از 51 هزار نفر از مهاجران در شش ماه نخست سال 2016 کشور خود را به مقصد اروپا ترک کرده‌اند. در مقایسه با سال 2015 این رقم کاهش یافته است. سال گذشته میلادی حدود 69 هزار نفر به اروپا مهاجرت کردند. درصورتی‌که این روند ادامه یابد، بیش از 100 هزار مهاجر تا پایان سال 2016 به کشورهای خود بازمی‌گردند.

سه کشور آلبانی، عراق و افغانستان بالاترین حجم بازگشت مهاجران را دارند که بیشتر آن‌ها در آلمان به سر می‌برند. در سال 2015، آلمان بزرگ‌ترین کشور مهاجرپذیر اروپا معرفی شد و حدود 422 هزار نفر با حضور در مرزهای این کشور در پی کسب پناهندگی بودند.

خبرگزاری دویچه وله آلمان در اوایل سال جاری میلادی گزارش داد دولت آلمان به دنبال اخراج 27 هزار مهاجر از این کشور تا پایان سال 2016 است. بیشتر مهاجران از کشور افغانستان هستند.

در سال 2015 میلادی بیش از 150 هزار مهاجر افغان وارد آلمان شدند که کمتر از نیمی از آن‌ها شرایط پناهندگی را داشتند. با این وجود، بالاترین حجم مهاجرانی که از آلمان اخراج می‌شوند شامل اتباع افغانستان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار