تشدید درگیری‌ها در سوریه/ کفه ترازو به نفع ارتش تغییر کرد

ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف، با تروریست‌ها درگیر شد و موفق به کسب دستاوردهای چشمگیری شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، جبهه‌های جنگ در سوریه طی ساعات گذشته شاهد تشدید درگیری‌ها بود.

در این میان، جبهه‌های حلب و حما بیش از دیگر جبهه‌ها شاهد درگیری بود و نقشه سیطره به نفع ارتش سوریه پیش رفت.

ابتدا در شمال حلب ارتش سوریه موفق به نفوذ به شهر قدیم با تسلط بر کوی فرافره در شمال غرب قلعه حلب از شرق شهر شد.

منابع نظامی سوریه پیگیر عملیات در حلب اعلام کردند: نبرد آزادسازی فرافره با سرعت و غافلگیری خاصی همراه بود و خیلی زود با توجه به اوضاع آشفته گروه‌های مسلح به نفع ارتش سوریه رقم خورد.

در این میان همکاری ساکنان مناطق مجاور، تاکتیک‌های ارتش سوریه و نیروهای امنیتی و اطلاعات کافی درباره تعداد و نحوه تحرکات گروه‌های مسلح در موفقیت عملیات مذکور نقش زیاد داشت.

منطقه فرافره اولین بار در چند سالی که از بحران سوریه می‌گذرد شاهد عملیات بود.

جبهه حندرات در شمال حلب نیز شاهد درگیری‌های شدیدی میان تروریست‌های النصره و گروه‌های وابسته به آنها و ارتش سوریه بود و ارتش با توپخانه مواضع گروه‌های مسلح را در داخل اردوگاه و اطراف آن زیر آتش گرفت.

در جنوب و در محور شیخ سعید، و 1070 دستگاه و العامریه نیز درگیری ها با شدت ادامه یافت.

در این میان، جنگنده‌های ارتش سوریه مراکز وابسته به گروههای ملسح را در جبهه شمالی و شمال غربی در حومه حلب در مناطق کفرحمرا، حیان، قبتان الجبل و داره عزه به شدت بمباران کردند.

در جبهه حماه در شمال سوریه نیز درگیری‌ها با شدت تمام ادامه یافت و ارتش سوریه از روستای شعثه در حومه شمال شرقی حما عقب نشینی کرد و مدتی بعد یورش تروریست‌های جند الاقصی بیعت کننده با داعش و گروه‌های همپیمان با آن در محورهای طلیسیه و زغبه را دفع کرد و در داخل روستا مستقر شد.

جنگنده‌های ارتش سوریه ستون وابسته به گروه‌های مسلح را در محور الکباریه در نزدیکی معان در حومه شمالی حما هدف قرار دادند.

اما در پایتخت سوریه، درگیری‌ها در اطراف کوی برزه جریان داشت. در این جبهه گروه‌های مسلح به ساختمان آموزشی حمله کردند. این منطقه مشمول تلاش‌های آشتی ملی بود و پس از چند ساعت درگیری اوضاع با دخالت کمیته های آشتی عادی شد.

در غرب دمشق، ارتش سوریه در محور کارخانه ادویه دیماس پس از اینکه گروه‌های مسلح آتش بس را شکستند و به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی منطقه الخیاطین حمله کردند، پیشروی کرد.

در حومه دمشق نیز ارتش سوریه موفق به توسعه دامنه قلمرو خود شد و بر رحبه الاشاره پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جیش الاسلام در غوطه شرقی دمشق مسلط شد. ارتش به سوی مزارع میان ریحان و تپه کردی پیشروی کرد و به شهر دوما مرکز جیش الاسلام بیشتر نزدیک شد.

در این میان گروه‌های مسلح نیز ناحیه مسکونی شمال دمشق را با خمپاره هدف قرار دادند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار