مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در گفتوگو با
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون ارائه برنامهای عملی برای دانشآموزان اوتیستیک و روند اجرایی آن در سازمان استثنائی گفت: با توجه به پیگیریهایی که طی چند ماه اخیر صورت گرفته این راهنمای عملی در دستور کار بوده و سازمان استثنائی و وزارت بهداشت اقدامات قابل توجهی در این امر صورت دادهاند.
وی ادامه داد: برنامهریزی آموزشی برای دانشآموزان اوتیستیک به شیوهای فعال در دستور کار قرار گرفته است.
سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور اظهار داشت: انجمنها و سایر حوزههای فعالی در زمینه آموزش و پرورش استثنائی کشور برنامههایی برای دانشآموزان اوتیستیک انجام میدهند.
قدمی با اشاره به اینکه این راهنمای عملی مبتنی بر نیازهای روز در حوزه اوتیسم ارائه میشود، بیان کرد: بضاعت علمی برای این حوزه پایین بوده و نیاز به برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای روز داریم.
سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در خصوص نحوه افزایش دستمزد معلمان استثنائی نیز یادآور شد: هرگونه تغییر در حقوق نیاز به ابلاغ شورای دستمزد دارد اما در سازمان آموزش و پرورش استثنائی برای پیگیری وضعیت معلمان برنامههایی در نظر گرفته شده.
قدمی اظهار کرد: بر این اساس سعی بر این است تا برای حقوق معلمان دانشآموزان با نیازهای ویژه و اوتیسم سختی کار اعمال شود.
انتهای پیام/