توسعه مراکز نیروی انسانی غیردولتی/ درخشش دانش آموزان غیردولتی در عرصه علم آموزی

رییس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: دانش آموزان مدارس غیردولتی با بهره گیری از روش های متنوع آموزشی نتایج قابل قبولی در عرصه های علم آموزی داشته اند.

توسعه مراکز نیروی انسانی غیردولتی/ درخشش دانش آموزان غیردولتی در عرصه علم آموزی
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری رییس سازمان مدارس غیردولتی با حضور مرضیه گرد رییس سازمان ندارس غیر دولتی ،مجتبی زینی وند مدیر کل مدارس غیر دولتی و جمعی دیکر از مسئولان در یکی از مدارس غیردولتی منطقه 3 برگزار شد.

رییس سازمان مدارس غیردولتی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش کیفیت بخشی بوده و این استراتژی در این سازمان در اولویت قرار دارد، گفت: برای مدارس غیردولتی شاخص هایی معرفی شده تا به این وسیله تمام مدارس تحت پوشش این سازمان شامل مدارس غیر دولتی هیات امنایی و آموزش از راه دور با کیفیت بالایی در نظام تعلیم وتربیت فعالیت کنند.

وی ادامه داد: برنامه های متعددی برای افزایش توانمندی معلمان غیردولتی با ارائه دوره های آموزشی برای آنان درنظر گرفته شده است.

گرد عنوان کرد: امیدواریم در آینده شاهد توسعه مراکز نیروی انسانی غیر دولتی بیش از پیش باشیم زیرا توسعه جایگاه علم آموزی یکی از ارکان اصلی در نظام آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی اظهار کرد: دانش آموزان مدارس غیردولتی با بهره گیری از آموزشهای متنوع که در این مدارس داده می‌شود، نتایج درخشانی در مقاطع مختلف کسب کردند.

وی تصریح کرد: فناوری‎های نوین یکی از ارکان اصلی در روشهای تدریس مدارس غیر دولتی به شمار می‌رود و با استفاده از نیروهای توانمند سعی در توسعه این روشها داریم.

گرد با بیان اینکه باید تعامل آموزشهای رسمی و غیررسمی افزایش پیدا کند، افزود: با افزایش تعامل، الگویی از آموزشهای کارآمد در نظام تعلیم و تربیت ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: تقویت شورای‌های آموزش و پرورش یکی دیگر از اهداف سازمان مشارکت‌های مردمی است که در این خصوص نهادها وافراد مربوطه که در راس‌ آن استانداران وفرمانداران قرار دارد  باید در دستور کار قرار گیرد.

گُرد دربخش دیگری از صحبت هایش پیرامون لایحه قانون دائمی شدن مدارس غیر دولتی از انجام  مذاکرات با کمیسیون آموزش مجلس ،درخصوص  چهار ایراد شورای نگهبان خبر داد و گفت: این ایرادهای جزیی مطرح و اصلاح شد و احتمالاً هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و امیدواریم بعد از طی مراحل اداری به کل کشور ابلاغ شود.

وی عنوان کرد : باتوجه به این قانون بسیاری  از اشکالات فعالیت مدارس غیردولتی به ویژه در حوزه پیش‌دبستانی رفع می شود و صدور کل مجوزهای مربوط به تاسیس پیش‌دبستانی به آموزش و پرورش واگذار می شود.

ریس سازمان مدارس غیردولتی  از اجرای  دو طرح برای خدمات رسانی به مناطق محروم خبر داد و بیان کرد: خرید خدمات آموزشی و صندلی خالی برنامه های اجرا شده بوده اند و اجرای آن ها در مناطقی محروم یا پر تراکم دانش‌آموزی با تقاضا زیاد انجام می شود.

گرد با بیان اینکه در مجموع ۱۹۵ هزار دانش‌آموز در طرح صندلی خالی حضور داشتند ،گفت: تلاش ما بیشتر در جهت ارایه خدمات از طریق  خرید خدمات آموزشی است و تا زمانی که نیروهای رسمی از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شوند، بتوان خلأها را پر کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار