گاردین: ترامپ از نخستین مناظره انتخاباتی سربلند بیرون نیامد

گاردین در مطلبی به بررسی نخستین مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در مطلبی نوشت: اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون برگزار شد. ترامپ به بزرگترین صحنه مناظره در عمرش پا گذاشت. در کنار برنامه های نامنظم ستاد انتخاباتی ترامپ، وی بدون هیچ برنامه ای برای کسب آمادگی قبلی در این رویداد انتخاباتی بزرگ شرکت کرد.

ترامپ این فرصت را یافت تا با وزیر خارجه سابق آمریکا مناظره و مشاجره کند. با این حال، باید گفت وی این فرصت را به سادگی از دست داد. ترامپ درست مانند سخنرانی اش در گردهمایی ملی جمهوری خواهان، خشم و عصبانیت را قرین کلماتش کرده بود. او عصبی بود و دائما صحبت های کلینتون را قطع می کرد. ترامپ مانند آشوبگری به نظر می رسید که قصد قطع سخنان کلینتون را داشت؛ نه یک نامزد موجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا. 

در مقابل، کلینتون با آرامی سخنان خود را بیان کرد و مانند یک فرمانده قدرتمند ظاهر شد. بیشتر دقایق این مناظره با لحن آرام کلینتون و عصبانیت ترامپ سپری شد.

اما درست نیست بگوییم ترامپ هیچ نکته مثبتی در این مناظره نداشت. وی تاکید کرد مظنونان تروریستی که ممنوع الخروج هستند، باید از خرید اسلحه منع شوند. ترامپ همچنین خاطرنشان کرد کلینتون در سخنانش به برخی جنایتکاران آمریکایی لقب «شکارچیان حرفه ای» داده بود.

سپس کلینتون نامزد جمهوری خواهان را به نژادپرستی و تبعیض نژادی متهم کرد که ترامپ در پاسخ مدعی شد: «من هیچ گونه دیدگاه تبعیضی نسبت به سیاه پوستان آمریکا، مسلمانان و هیچ کس دیگر ندارم.»

هیلاری کلینتون درخصوص چگونگی حکومت کردن سخن می گفت و مناظره را در دست گرفته بود؛ اما ترامپ حتی قادر به کنترل عصبانیت خود نیز نبود. 

این مناظره یک مناظره جنجالی و خاص بود. در هر انتخابات دیگری و با هرگونه برآورد منطقی می شد پیش بینی کرد هیلاری کلینتون بتواند ترامپ را شکست دهد و پیروز انتخابات شود؛ اما باید دید در انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) چند درصد رای دهندگان معقول و منطقی در آمریکا به پای صندوق های رای می آیند. در حال حاضر همه چیز به نفع کلینتون است؛ اما شاید انتخابات نوامبر همه چیز را تغییر دهد و ترامپ پیروز انتخابات شود. رای دهندگان معقول و منطقی آمریکا از مشاجره های طولانی مدت این دو نامزد انتخاباتی در طول یک سال گذشته دلزده شده اند و ممکن است حتی به پای صندوق های رای نیایند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار