چه کسی پیروز اولین مناظره انتخاباتی آمریکا شد؛ کلینتون یا ترامپ؟

نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد امروز در یک مناظره تلویزیونی مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "بیزنس اینسایدر" در مطلبی درباره مناظره بامداد امروز بین نامزدهای انتخاباتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نوشت: در مهمترین شب رقابتهای انتخاباتی امسال، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ پس از ماه‌ها جدال لفظی غیرمستقیم، برای اولین بار رو در روی یکدیگر قرار گرفتند تا برتری خود را به رای‌دهندگان آمریکایی ثابت کنند. مناظره‌ای که با توجه به آماده‌تر نشان دادن کلینتون، نتیجه آن به نظر چندان برای ترامپ خوشایند نبود. 

اولین پاسخ کلینتون به ترامپ زمانی بود که نامزد جمهوری‌خواهان با کنایه گفت رقیب دموکرات او خود را به سختی برای مناظره با او آماده کرده است و کلینتون پاسخ داد که نه تنها خود را برای مناظره با او که برای تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا به خوبی آماده کرده است.

تقابل این دو سپس به محل تولد باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا - کشیده شد. در حالیکه ترامپ هفته گذشته پس از قریب به یکسال جنجال تبلیغاتی برسر محل تولد اوباما در یک مصاحبه کوتاه اعلام کرد برای او محرز شده است که اوباما در آمریکا به دنیا آمده است، کلینتون در مناظره بامداد امروز بدون اینکه اشاره مستقیمی به ترامپ داشته باشد، سه بار از کلمه "نژادپرست" در صحبت‌های خود استفاده کرد تا جاییکه ترامپ نیز مجبور شد بی‌احترامی او به اوباما در رقابتهای انتخاباتی 2008 را به او یادآوری کند. 

در مجموع، بسیاری از ناظران انتخاباتی با اشاره به آماده‌تر بودن کلینتون نسبت به ترامپ، نامزد دموکرات‌ها را برنده مناظره بامداد امروز می‌دانند. بویژه آنکه ترامپ در این رویارویی مستقیم، آداب مناظره را نیز به خوبی رعایت نکرد و بارها سخنان کلینتون را قطع کرد؛ در حالیکه کلینتون حتی یکبار نیز وارد صحبت‌های او نشد.

به اعتقاد کارشناسان انتخاباتی، مشکل اصلی ترامپ در این مناظره، اعتماد به نفس بیش از اندازه او بود که باعث شده بود برخلاف توصیه نزدیکانش، آنگونه که باید خود را برای مناظره با کلینتون آماده نکند. نامزد جمهوری‌خواهان در حال حاضر در نظرسنجی‌ها فاصله کمی با کلینتون دارد اما اگر نتواند در مناظره‌های بعدی توانمندی خود را به اثبات برساند، شاید هرگز نتواند در ایالت‌های تعیین‌کننده، رای موردنیاز را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر کسب کند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار