تایم: تلاش ترامپ برای پنهان کردن شکست در اولین مناظره انتخاباتی

وبسایت تایم در مطلبی هیلاری کلینتون را پیروز اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت مجله تایم در مطلبی درمورد اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای اصلی ریاست جمهوری آمریکا نوشت: دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه پس از عملکرد نامطلوب خود در اولین مناظره انتخاباتی امسال در میان هواداران خود مدعی پیروزی شد تا نشان دهد فردی که عمری را به گفته خودش با پیروزی پشت سر گذاشته، نمی‌تواند شکست را تحمل کند.

وی شب گذشته در میان حدود 10 هزار نفر از هواداران خود در ایالت فلوریدا بارها از پیروزی خود در برابر هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در اولین مناظره انتخاباتی امسال سخن گفت و رسانه‌هایی که مدعی شکست او در این مناظره شده‌اند را به باد انتقاد گرفت. 

ترامپ حتی با همان ادبیات آشنای همیشگی که بی‌شباهت به "بچه قلدرهای مدرسه" نیست، به طرفداران خود گفت در مناظره اول خود با کلینتون برای خجل زده نکردن او در برابر خانواده و مردم آمریکا از بیان بسیاری از حقایق صرف‌نظر کرد.

تایم در ادامه نوشت: نامزد جمهوری‌خواهان دوشنبه شب (بامداد سه‌شنبه به وقت ایران) به امید اثبات شایستگی خود در برابر مردم آمریکا در مناظره‌ای شرکت کرد که با بیش از 81 میلیون بیننده، رکورد پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیون را شکست؛ اما در طول این 90 دقیقه، او بارها از کوره در رفت و در دامی قرار گرفت که رقیب دموکرات او برای او پهن کرده بود. در واقع، هیلاری کلینتون در نتیجه چندین هفته تمرین و ممارست و شرکت در مناظره‌های آزمایشی با مهارت هرچه تمام توانست مردی که با اعتماد به نفس زیادی به مصاف او آمده بود را غافلگیر کند. 

اگرچه هواداران هر یک از نامزدها و رسانه‌های حامی آنها نتیجه مناظره روز گذشته را به نفع نامزد مورد علاقه خود تفسیر می‌کنند، افراد نزدیک به هر دو نامزد به طور کلی کلینتون را پیروز این دوئل انتخاباتی بزرگ می‌دانند. نظرسنجی سی‌ان‌ان از افرادی که از طریق تلویزیون شاهد این مناظره انتخاباتی بودند نیز این گفته را تایید می‌کند. 

با این حال، پذیرش این حقیقت برای ترامپ سخت است. او عادت به شکست ندارد و شاید به همین دلیل بود که شب گذشته در میان هواداران خود پیروزی بر کلینتون در اولین مناظره انتخاباتی سال را به آنها تبریک گفت و بار دیگر با به زبان آوردن صفتی که طی یکسال گذشته بارها آن را در کنار نام کوچک کلینتون قرار داده است،‌ وعده شکست "هیلاری شیاد" را به هواداران خود داد. 

البته ترامپ حتی با وجود ادعای پیروزی هم به خوبی می‌داند که عملکرد ضعیف‌تری نسبت به کلینتون در این مناظره داشت. شاید زمانیکه او پس از خاتمه مناظره، از خراب بودن میکروفون خود گلایه کرد، به نوعی سعی داشت برای شکست خود بهانه‌تراشی کند؛ هرچند او در هیچ شرایطی به شکست خود اعتراف نمی‌کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار