ساماندهی سرویس مدارس برون شهری در کرمانشاه یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس ، رئیس پلیس راه استان گفت: جابجایی دانش آموزان در راه های برون شهری و روستایی نیاز جدی به ساماندهی و ایمن سازی دارد.
 سرهنگ "فضل الله شیری" گفت: اهمیت  ایمن سازی تردد سرویس مدارس روستایی که مجبورند دانش آموزان را از یک روستا به روستای دیگر یا مرکز بخش و شهرهای دور و نزدیک از طریق راه های برون شهری حمل نمایند به مراتب بیشتر از سرویس های درون شهری است.

وی افزود: این سرویس ها چون در راه های برون شهری تردد می کنند به علت ترکیب شدن با وسایل نقلیه سنگین و تردد با میانگین سرعت بیشتر در چرخه ترافیک به ویژه در شرایط نامساعد جوی و کوهستانی بیشتر در معرض خطر حوادث رانندگی قرار دارند.

سرهنگ شیری ادامه داد: از کلیه فرمانداری ها و آموزش و پرورش استان خواسته ایم در هنگام ساماندهی و انعقاد قرارداد با رانندگان چه شخصی و چه عمومی، مهارت رانندگان و ایمنی خودورها را با رویت مدارکی مانند گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه و معاینه فنی مورد توجه جدی قرار دهند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ضمن اینکه به والدین توصیه می کنیم به این نکات توجه جدی داشته باشند و در طول سال نیز وضعیت و عملکرد سرویس مدرسه فرزند خود را از هر لحاظ پایش نمایند، از آنان می خواهیم برای سرشکن شدن هزینه ها به حمل سرنشین اضافه توسط سرویس ها تن ندهند.

رئیس پلیس راه استان خطاب به رانندگان سرویس مدارس برون شهری گفت: نحوه رانندگی و وضعیت خودروهای شما در طول سال تحصیلی توسط گشت های پلیس راه استان تحت نظر خواهد بود و توصیه می کنیم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و جوانب ایمنی فعالیت کنند تا انشاءاله سالی بدون حادثه برای دانش آموزان استان رقم بخورد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.