عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قلوب مردم پایگاه اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت شکست حصر آبادان در محل لشکر 77پیروز خراسان افزود: مهمترین مولفه اقتدار جمهوری اسلامی ایران، مردم متدین و دلداده به خداوند است و مدافعان و حامیان نیروهای مسلح نظام اسلامی، همین مردم متدین و مومن ایران اسلامی هستند؛ پایگاه اصلی ارتش، دژها و مقرهای نظامی نیست، بلکه قلوب مردم است .

وی اظهار داشت: شاکله نظام سازی در جمهوری اسلامی،‌ بر قرآن و ارزش‌های الهی بنا شده و قانون این کشور بر باید و نبایدهای دین و واجبات و محرمات الهی استوار است از این رو نظام، دفاع، ارتش و بسیج ایران اسلامی مقدس است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شکست حصر آبادان به همت لشکر 77 پیروز خراسان در عملیات ثامن الأئمه(ع ) گفت: در دوران جنگ تحمیلی ارتش از نظر امکانات در شرایط ایده‌آلی نبود، اما اراده پولادین، مقاومت، ایستادگی و اعتماد به نیروهای داخلی توانست حصر آبادان را بشکند و این موضوع پیام روشنی برای همه مسئولان کشور دارد که باید به داشته‌های کشور اعتماد کرد و دانست که کلید رفع مشکلات کشور و حصرهای اقتصادی در دستان توانای جوانان برومند کشور است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اعتماد نکردن به دشمن از آموزه عملیات شکست حصر آبادان، است افزود: در هیچ زمان و شرایطی نباید به دشمن اعتماد کرد، آنان به هیچ میثاقی پایبند نیستند، همچنان که امروز و پس از قضایای برجام، برای همگان آشکار شد که دشمن قابل اعتماد نیست.

وی گفت: گوش به فرمان امام و مقتدا بودن یکی از دلایل مهم در شکست حصر آبادان بود که این گوش به فرمان رهبر بودن ، برکات فروانی را برای این لشکر و کشور به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی توسل به ائمه اطهار(علیهم السلام) را گره گشای مشکلات بزرگ معرفی کرد و افزود: اعتماد به نفس و توکل به ذات اقدس الهی و عنایات ائمه اطهار(علیهم السلام) رمز پیروزی است.

در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی، فرمانده قرارگاه نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور سخنرانی کرد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.