شب شعر دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس و به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و دو شهید برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام در این مراسم گفت: شهدا وایثارگران امنیت و آرامش حاضر، عزت و افتخار امروزی را برای همه به ارمغان آوردند.

نعمت الله فیاض افزود: نقش هنرمندان و شاعران در هشت سال دفاع مقدس که شورآفرینی و تحریک کردن احساسات جوانان ما را در رفتن به جبهه به دنبال داشت کاملا آشکاراست.

وی با اشاره به اهمیت هنر و هنرمندان در عرصه جنگ گفت: در هر مناسبتی و مقطعی هنرمندان و ادیبان نقش و جایگاه موثری در پیشبرد اهداف جنگ داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام افزود: هم اکنون هنرمندان متعهد در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی با قلم و بیان خودشان آماده همکاری هستند.

فیاض حاطرنشان کرد: توجه به شعر و شاعری از گذشته های دور در دین اسلام وجود داشته چنانکه روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص تاثیر شعر بر شنونده نمونه بارزی در این خصوص است.

وی گفت: طی فراخوانی 40 اثر از شاعران تربت جام و باخرز به دبیرخانه اداره ارشاد رسیده که از این تعداد10 اثر برگزیده جهت ارائه انتخاب شدند.

لازم به ذکر است 3شعر خارج از بخش رقابتی قرائت گردید.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.