معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران گفت: میزان گاز مصرفی در کشور در بخش های مختلف اعم از خانگی، صنایع و نیروگاه ها سالانه افزون بر 181میلیارد متر مکعب است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مصطفی شیخ بهایی در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: حدود 68میلیارد متر مکعب از این میزان گاز مصرفی در بخش خانگی، 55 میلیارد متر مکعب در حوزه صنایع و 58 میلیارد مترمکعب نیز در نیروگاه های کشور مصرف می شود.

وی گفت: ظرفیت تولید سالانه گاز در کشور نیز حدود 260 میلیارد مترمکعب است.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران تعداد مشترکان خانگی و تجاری بهره مند از نعمت گاز طبیعی در کشور را هم اینک بیش از 21میلیون مشترک اعلام کرد.

شیخ بهایی افزود: بیش از 14هزار صنعت عمده، 67 هزار صنایع کوچک و متوسط و حدود 85 نیروگاه بزرگ در سطح کشور نیز سالانه از ظرفیت گاز تولیدی در کشور تغذیه می شوند.

وی با اشاره به پراکندگی و سخت گذر بودن روستاههای کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون میزان گازرسانی در شهرهای این استان بالای 99 و نیم و در روستاها نیز 68 درصد است.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: میزان گازرسانی در روستاها و شهرهای این استان با وجود شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی بودن منطقه از میانگین کشوری بالاتر است.

شیخ بهایی تصریح کرد: 15 شهر از مجموع 17 شهر کهگیلویه و بویر احمد گازرسانی شده و عملیات گازرسانی 2 شهر دیگر نیز در دست اجرا است که تاپایان سال 96 نیز پازل گازرسانی به شهرهای استان تکمیل خواهد شد.

وی گفت: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار بهره مند از نعمت گاز در استان کهگیلویه و بویر احمد هم اینک حدود 568 روستا است.

استان کهگیلویه وبویراحمد دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که 700 روستا از این تعداد بالای 20 خانوار هستند.

مدیرعامل جدید شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد نیز ایجاد روحیه همدلی و انگیزه در بین کارکنان و استفاده از ظرفیت های فکری و فنی کارشناسان و اهل فن برای پیشبرد بهتر امور و بهبود کیفیت بهره برداری از گاز طبیعی را از اولویت های کاری خود اعلام کرد.

رحمان خادم اظهار داشت: با توجه به عزم دولت تدبیر و امید و شرکت ملی گاز ایران برای بهره مندی روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز طبیعی یکی از برنامه ها و اولویت های مهم شرکت گاز استان در این زمینه است.

رحمان خادم در این آیین به عنوان مدیرعامل جدید شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد معرفی و از خدمات هشت ساله هوشنگ صیدالی مدیرعامل پیشین این شرکت نیز تجلیل شد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.