جنرال رشید دوستم معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که سازمان استخبارات نظامی پاکستان (آی‌اس‌آی) در افزایش ناامنی‌ها در برخی از نقاط ولایت‌های کندز، بغلان و بدخشان دست دارد و جنگ‌جویان طالبان را به‌طور مستقیم حمایت مالی و نظامی می‌کند.

دوستم: ISI پاکستان به‌طور مستقیم در شمال کشور طالبان را حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دوستم روز گذشته به شمال کشور سفر کرد و در جریان سفر خود طی دیدار با جنرال رینک قوماندان نیروهای خارجی در شمال کشور، خواهان گسترش همکاری‌های امنیتی نیروهای خارجی برای تامین امنیت ولایت‌های شمال کشور شد.

ناامنی‌ها در ولایت‌های شمال کشور از زمان تشکیل حکومت وحدت ملی به‌ این‌سو، به‌طور بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته است تا جایی که شهر کندز به‌ دست طالبان برای مدت کوتاهی سقوط کرد و شماری از ولسوالی‌ها نیز میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان دست به‌دست می‌شود.

در این اواخر انتقادها از حکومت پاکستان از سوی مقام‌های حکومت وحدت ملی و شماری از چهره‌های پیشین حکومتی از پاکستان مبنی بر حمایت از طالبان افزایش یافته است.

پیش از این رحمت‌الله نبیل رییس‌ پیشین امنیت ملی حکومت وحدت ملی با ارایه اسناد حمایت آی‌اس‌آی از طالبان از جامعه جهانی خواست که باید نام پاکستان شامل لیست کشورهای حامی تروریسم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار