ژنرال دوستم:

7 هزار داعشی به افغانستان سرازیر می‌شوند

معاون رئیس جمهور افغانستان می‌گوید: ماه حمل/فروردین سال آینده حدود 7 هزار داعشی از کشورهای عراق، سوریه و لبنان به افغانستان سرازیر می‌شوند.

7 هزار داعشی به افغانستان سرازیر می‌شوند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان که در ولایت فاریاب به سر می‌برد می‌گوید، ماه حمل/فروردین سال آینده حدود 7 هزار داعشی از کشورهای عراق، سوریه و لبنان به افغانستان سرازیر خواهند شد که بیشتر توجه‌شان ولایت‌های فاریاب، سمنگان، جوزجان، سرپل و بلخ خواهد بود.

آقای دوستم که روز گذشته عازم فاریاب شده در ولسوالی قیصار این ولایت در یک نشست خبری گفت: حکومت باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

معاون اول ریاست جمهوری می‌افزاید: تا دو روز دیگر مناطق تحت تصرف طالبان را تصفیه کرده و ضمناً پاسگاه‌هایی برای جلوگیری از نفوذ داعش در فاریاب ایجاد خواهد کرد.

طالبان چهار روز پیش (20 میزان/مهر) به غورماچ یورش بردند و ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس غورماچ را تصرف کردند.

عبدالرشید دوستم که شماری از دادستان‌ها را نیز با خود به فاریاب برده می‌گوید، علت‌های سقوط غورماچ را بررسی خواهد کرد و تأکید می‌کند که عاملان سقوط این ولسوالی مجازات شده و نیروهایی که در برابر این گروه مقاومت کرده اند نیز تشویق می‌شوند.

او که اکنون در ولسوالی قیصار است می‌گوید، تا شام امروز به اردوگاه چینایی‌ها در نزدیکی غورماچ خواهند رسید و عملیات پاک‌سازی این ولسوالی را به راه خواهند انداخت.

وطندار نوشت: حدود 4 هزار نیرو متشکل از نیروهای ارتش، خیزش مردمی و محافظان معاون رییس جمهور در این عملیات حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار