درخواست کمک رئیس جمهور نیجریه از سازمان ملل برای آزادی دختران ربوده شده

محمد بوهاری از سازمان ملل متحد خواست به مذاکرات برای مبادله دختران ربوده شده منطقه چیبوک Chibok با سرکردگان زندانی بوکوحرام، کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آسوشیتدپرس ، دولت بوهاری به سبب ناتوانی در آزاد کردن دختران دانش آموز منطقه چیبوک مورد انتقاد والدین آنها، رهبران محلی و فعالان حقوق بشر قرار گرفته است. 

بوکوحرام هزاران نفر را ربوده است اما ربودن گروهی 276 دختر دانش آموز در آوریل 2014 خشم و نفرت بسیاری را در سراسر جهان علیه گروه ترویستی بوکو حرام در نیجریه برانگیخت. 

دهها نفر از دختران ربوده شده موفق شدند از دست ربایندگان خود بگریزند اما 217 نفر از آنها همچنان اسیر بوکوحرام هستند. 

در بیانیه ای که مشاور رئیس جمهور نیجریه روز پنجشنبه منتشر کرد، گفته شد درخواست بوهاری از میانجیگران سازمان ملل متحد برای نشان دادن «تعهد» وی است. بوهاری روز چهارشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک این درخواست را در دیدار با بان کی مون، دبیر کل این سازمان، مطرح کرد. 

بوهاری به بان کی مون گفت دولت وی برای آزادی دختران ربوده شده حاضر به مصالحه است اما یافتن رهبران قابل اعتماد بوکوحرام برای مذاکره دشوار است، به ویژه به این دلیل که میان ستیزه جویان این گروه برای رهبری آن کشمکش وجود دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار