رادیو عمومی ملی آمریکا در مطلبی نوشت گروه تروریستی بوکوحرام تلاش‌های دولت نیجریه را برای ریشه‌کنی فلج‌اطفال در این کشور ناکام گذاشته است.

ان‌پی‌آر: بوکوحرام مانع ریشه‌کنی فلج‌اطفال در نیجریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «رادیو عمومی ملی آمریکا» (ان‌پی‌آر) با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: نیجریه بار دیگر باید برای ریشه‌کنی فلج‌اطفال در این کشور تلاش کند. 

«سازمان بهداشت جهانی» سال گذشته، اعلام کرد نیجریه در آستانه عاری شدن از بیماری فلج‌اطفال قرار دارد. این گزارش تاریخی نویدبخش به ثمر نشستن تلاش‌های جهانی برای ریشه‌کنی این بیماری از قاره آفریقا بود. تاکنون، چندین میلیارد دلار صرف تحقق این رویای بشری شده است. با این وجود، گروه تروریستی بوکوحرام تاکنون تمامی این تلاش‌ها را ناکام گذاشته است.   

در ادامه گزارش آمده است موارد جدید ابتلا به بیماری فلج‌اطفال در سال جاری میلادی نشان می‌دهد گزارش سال گذشته سازمان بهداشت جهانی نسنجیده و عجولانه بوده است. این موارد در مناطقی که به تازگی از کنترل بوکوحرام خارج شده‌اند، دیده شده است. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: موارد جدید ابتلا به ویروس فلج‌اطفال ضرورت تشکیل یک کمپین جهانی را برای واکسیناسیون میلیون‌ها کودک در غرب و مرکز آفریقا نشان می‌دهد. پیش از مشاهده موارد جدید ابتلا به فلج‌اطفال، به نظر می‌رسید این بیماری پس از آبله دومین بیماری باشد که بشر موفق به ریشه‌کنی آن شده بود. 

شمار کودکان مبتلا به بیماری فلج‌اطفال در سال 2016، کمتر از 24 مورد بوده است. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار