مشاهده موارد ابتلا به ویروس فلج اطفال در آفریقا پس از دو سال

پس از دو سال، بار دیگر موارد ابتلا به ویروس فلج اطفال در آفریقا مشاهده شد.

مشاهده موارد مبتلا به فلج اطفال در آفریقا پس از دو سالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نیویورک‌تایمز، متخصصان سازمان بهداشت جهانی می‌گویند مبارزه با ویروس فلج اطفال در آفریقا باید سرعت گیرد. بیش از 30 سال است که کمپینی برای توقف این ویروس در آفریقا و دیگر کشورهای جهان راه‌اندازی و میلیاردها دلار برای این کمپین هزینه شده است.

در دو سال گذشته هیچ موردی از فلج اطفال در آفریقا مشاهده نشد و متخصصان پس از مدت‌ها طعم پیروزی را چشیدند. اما گزارش دو مورد فلج اطفال در هفته جاری نگرانی‌ها را افزایش داد و  نیجریه را در کنار پاکستان و افغانستان در فهرست کشورهایی که این ویروس در آنها ریشه‌کن نشده است، قرار داد.

برای جلوگیری از شیوع این ویروس دور جدیدی از واکسیناسیون آغاز خواهد شد و احتمالاً تا چندین دوره ادامه می‌یابد. رئیس جدید سازمان بهداشت جهانی در این خصوص اعلام کرد:« با اینکه این موضوع باعث ناراحتی است، ریشه‌کنی فلج اطفال امکان پذیر است و طبق برنامه ادامه دارد.»

کسانی که سال‌ها برای ریشه‌کن شدن ویروس فلج اطفال تلاش کرده‌اند، اطمینان دارند این امر تحقق می‌یابد. زیرا این ویروس سال‌های اخیر در کشورهایی مانند سومالی و سوریه سرکوب شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار