وزیر دفاع ایتالیا به هرات سفر کرد

وزیر دفاع ایتالیا در سفر به هرات، اعلام کرد که این کشور آماده است تا به تعهد خود در قبال اجرای پروژه های وعده داده شده در این ولایت عمل کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رابرته پینوتی که در راس یک هیئت از مسولان نظامی و سفیر این کشور در افغانستان، به هرات سفر کرده است، امروز در ارگ تاریخی هرات، با والی و شماری از مسوولان محلی دیدار و گفتگو کرد.

وی گفت که کشور متبوعش برای حفظ دستاوردهای افغانستان و توسعۀ این کشور به همکاری های خود ادامه می دهد.

 خانم پینوتی با بیان اینکه در این سفر از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری هرات بازدید خواهد کرد، افزود: "سفرمن به شهرهرات نشانه بهبود وضعیت امنیتی این ولایت است."

وزیر دفاع ایتالیا خاطر نشان کرد که این کشور، در هرات سرمایه گذاری زیادی کرده است و همچنان به تعهد خود در قبال توسعه میدان هوایی، قیرریزی جاده هرات-چشت شریف، خط آهن و جاده کمربندی هرات پایبند است و به آن عمل می کند.

محمد آصف رحیمی والی هرات، ضمن استقبال از سفر این مقام ایتالیایی و هیئت همراهش، به نمایندگی از اداره محلی و مردم، با بازماندگان قربانیان زلزله اخیر این کشور ابراز همدردی کرد.

وی با ابراز قدردانی از کمک نظاميان وهمچنان همكاری های انكشافی وعمرانی ایتالیا در ۱۵ سال اخیر در ولایت هرات، گفت: "مردم افغانستان درمقابل تروريزم بين المللی می جنگند؛ از این رو شکست تروریزم در افغانستان، سرآغاز شکست تروریزم در جهان خواهد بود."

والی از جامعه جهانی خواست تا با نظامیان افغانستان، در راستای مبارزه باعوامل هراس افگنی و همچنان در آوردن صلح، پيشرفت ورفاه کمک کند.

رحیمی، درعین حال از این مقام ایتالیایی خواست تا نیروهای هوایی این کشور در زمینه هدف قرار دادن تروریستان وقاچاقچیان مواد مخدر، با افغانستان همکاری کنند.

ایرکا نوشت: والی هرات، با بیان اینکه ایتالیا در بیش از یک دهه اخیر، بیش از ۲۰۰ میلیون یورو در بخش های مختلف این ولایت سرمایه گذاری کرده است، از تعهد تازۀ این کشور بخاطر ادامه کمک هایش قدردانی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار