درخشان: ورزشکاران در زمان جنگ به فکر پول و شهرت نبودند

رییس پیشین فدراسیون های جودو و کوراش معتقد است ورزشکاران دوران دفاع مقدس غیرت و تعصب بیشتری نسبت به ورزشکاران کنونی داشته اند.

سردار محمد درخشان در گفتگو با خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به خاطرات ورزشی دوران دفاع مقدس گفت: ورزش در خوزستان نهادینه شده و تبدیل به یکی از مهمترین دغدغه های مردم این استان گردیده است. من در زمان جنگ به رشته های فوتبال و بوکس علاقه داشتم از سوی دیگر چون از سرعت بالایی برخوردار بودم در مسابقات دو و میدانی نیز شرکت می کردم اما پس از آغاز جنگ شرایط تغییر کرد و تا مدتها امکان هیچ گونه فعالیت ورزشی وجود نداشت.


وی ادامه داد: در اهواز استادیومی به نام شهید جهان آرا وجود داشت که ما در مواقعی که فراغت بیشتری داشتیم به آنجا می رفتیم و فوتبال بازی می کردیم. در پادگان شهید حبیب اللهی اهواز یکی از دوستان به رزمندگان تکواندو آموزش می داد که من نیز در آن کلاس شرکت کردم. وقتی به تهران آمدم نیز به مدت سه ماه در کلاس های آموزشی جودو حضور یافتم.
در واقع من به صورت پراکنده و غیرحرفه ای ورزش را دنبال می کردم زیرا در شرایط نابسامان جنگ امکان پیگیری ورزش به صورت حرفه ای فراهم نبود.


عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با انتقاد از فوتبالیست های امروزی اظهار کرد: در گذشته معیارها و ارزش ها با امروز تفاوت چشمگیری داشت، بازیکنان به جای اینکه فقط در اندیشه پول و شهرت باشند به این فکر بودند که پیراهن کدام باشگاه ریشه دار و پرافتخار را بر تن کرده اند و برای قهرمان شدن باشگاهشان با تلاش و غیرت فراوان بازی می کردند، هیچکدام ماشین های میلیاردی نداشتند و اغلب با تاکسی رفت و آمد می کردند.


سردار درخشان با اشاره به سلحشوری و رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در زمان جنگ افتخار آشنایی با انسان های بزرگ و رزمندگان فداکاری را داشتم، رزمندگانی که به ورزش توجه و علاقه زیادی داشتند و بسیاری از آنان به مقام شامخ شهادت نائل آمدند که فقط بخشی از فداکاری آنان توسط دوربین ها ثبت شده و شکوه و عظمت رشادت های این بزرگواران با هیچ دوربینی قابلیت ثبت و ضبط نداشت.


رییس پیشین فدراسیون های جودو و کوراش در پایان با توصیه به جوانان گفت: اگر قرار باشد توصیه ای به جوانان عزیز کشورمان داشته باشم همان فرموده معروف مقام معظم رهبری است که جوانان را به تذهیب، تحصیل و ورزش توصیه کرده اند زیرا اگر جوانان ما به سمت ورزش و دانش گرایش پیدا کنند خود به خود از برخی حواشی دیگر مانند ماهواره و شبکه های مجازی که عموما منجر به اتلاف وقت و زمان که سرمایه اصلی یک جوان است می شود دوری خواهند کرد.





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار