ذوالقدر: در نمونه دوپینگ عمیدی بتامتازون وجود دارد/ به رای فدراسیون جهانی اعتراض می کنیم

مدیر تیم های ملی تکواندو گفت: در نمونه برداری از خون ملی پوش تکواندوکار کشورمان، داروی بتامتازون وجود دارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان در پی مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یکی از تکواندوکاران ایرانی از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، ذوالقدر مدیر تیم های ملی تکواندو در گفت و گو با رادیو ورزش اعلام کرد: امید عمیدی، تکواندوکار ملی پوش کشور در مسابقات بین المللی تکواندوی فجیره که در اسفندماه برگزار شد شرکت کرد. پس از نمونه برداری که از خون وی بعمل آمد؛ از طرف وادا به ما خبر داده شد که شواهدی مبنی بر مصرف داروی بتامتازون وجود دارد.

وی ادامه داد داروی بتامتازون از نظر دوپینگ جز داروهای ممنوعه محسوب می شود اما یک داروی نیروزا نیست. این دارو در سرماخوردگی و آلرژی ها کاربرد دارد و ورزشکار ارزنده کشورمان بدون اطلاع از این موضوع به توصیه پزشک مربوطه این دارو را برای رفع حساسیت خود مصرف کرده و به هیچ وجه قصد نیروزایی نداشته است؛ کما اینکه این دارو خاصیت نیروزایی ندارد. 

ذوالقدر افزود: پس از اعلام فدراسیون جهانی، ما پرونده پزشکی عمیدی را با کمک دکتر طباطبائی، رئیس کمیته ضددوپینگ کشور تکمیل و تائید کردیم که این دارو بدون اطلاع ورزشکار و به منظور درمان استفاده شده و ورزشکار قصد تقویت نیرو نداشته است. در تاریخ ۱۱ آبان ماه از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد که متاسفانه مدارک ارسالی مورد پذیرش واقع نشده و رای به مثبت بودن دوپینگ با مصرف داروی بتامتازون داده شده است. البته این رای قطعی نیست و با پیگیری ما فرصت اعتراض و بررسی نمونه دوم وجود خواهد داشت.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار