عابدینی:

هواداران استقلال با این تیم قهر کرده‌اند/آقایان برای فشار به فدراسیون فوتبال، استعفای استراتژیک دادند

سرپرست امور اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: دلیل مصاحبه نکردن سرخابی ها این است که مدیران 2 باشگاه برای درآمدزایی به هر راهی تن می‌دهند.

امیر عابدینی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فو‌تسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شهرآورد هشتاد و سوم پایتخت، اظهار کرد: از شما تشکر می کنم که برخلاف برخی افرادی که به تازگی وارد فوتبال شده اند، امیرعابدینی را به عنوان یک تحلیلگر فوتبال قبول دارید. همچنین به تیم داوری دربی تبریک می گویم که با قضاوت قاطع و بدون اشتباه خود،  سبب شد تا فوتبال دوستان از داوری داوران ایرانی این بازی لذت ببرند.
 
وی ادامه داد: از بازیکنان ملی پوشی که در 2 تیم حضور داشتند، انتظار بیشتری می رفت چرا که مردم تمایل داشتند در دربی خلاقیت، استعداد، صحنه های ویژه و موقعیت های گلزنی زیاد ببیند اما فشار و استرس بر بازیکنان پرسپولیس و استقلال، آمار اشتباهات را بالا برد. از مهاجمانی چون کاوه رضایی و مهدی طارمی توقع داشتیم بدون استرس کار کرده و به این راحتی فرصت سوزی نکنند و بازی  را به سمت شادی و هیجان مثبت سوق دهند.
 
وی در مورد این که با توجه به تساوی بدون گل در این دیدار، فوتبال دوستان احتمال می دهند که  شهرآورد پایتخت بار دیگر به سمت سریال تساوی های متوالی صفر به صفر بازگردد، تصریح کرد: اعتقاد دارم در صورتی بازیکنان از موقعیت های گل خود در شهرآورد هشتاد و سوم استفاده می کردند که ذهن فوتبال دوستان به سمت دیوار بی اعتمادی نسبت به نتیجه بدون گل نمی رفت. به نظر من وزن نیمکت استقلال سنگین تر بود. منصوریان مربی جوان و خوبی است اما در حال حاضر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند. استقلال امتیازات زیادی را از دست داده و این برای منصوریان و تیمش خطرناک است.
 

 برانکو دربی را از منصوریان برد 

عابدینی افزود: در سوی مقابل برانکو با صدرنشینی گام به دربی گذاشت و می توانست عملکرد بهتری داشته باشد. من برای محمود خوردبین و نصرالله عبداللهی سرپرست پرسپولیس و استقلال احترام خاصی قائلم و سر تعظیم مقابل این عزیزان فرود می آورم. کریم باقری و بهتاش فریبا هم جزو مربیانی هستند که به دلیل سابقه درخشان خود در فوتبال ایران، حرفی برای گفتن دارند و صاحب سبک هستند. تجربه سرمربی کروات پرسپولیس سبب شد وی برخلاف جنب و جوش منصوریان، با آرامش تیمش را هدایت کند. خط دفاع پرسپولیس با تزریق آرامش از سوی بیرانوند عملکرد خوبی ارائه کرد. البته مدافعان استقلال به خصوص 2 مدافع میانی این تیم هم روز خوبی را پشت سر گذاشتند. بازی درگیرانه هافبک های 2 تیم سبب شد تا فرصت موقعیت سازی از عمق دفاع حریف از بین رود و هر 2 تیم به ارسال سانتر از جناحین رو آورند. به نظرم با این تساوی پرسپولیس و استقلال با هم ضرر کردند. البته این نارضایتی به دلیل این که شاگردان علی رضا منصوریان به دنبال کسب نخستین برد خود در لیگ شانزدهم بودند، برای استقلال کفه سنگین تری داشت.
 
 
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره این که به نظر می رسد با توجه به شایعه تغییر کادرفنی استقلال در صورت شکست در دربی، علی رضا منصوریان از نتیجه تساوی راضی تر باشد، تصریح کرد: با این موضوع موافق نیستم و اعتقاد دارم برانکو بیشتر از منصوریان از نتیجه تساوی دربی 83، برد کرد چرا که وی به دنبال قهرمانی تیمش است و برد و باخت در دربی چندان ذهن این مربی را درگیر نمی کند. تک امتیاز دربی 83 برای سرمربی پرسپولیس، رضایت بخش تر است.
 
 
 هواداران استقلال با این تیم قهر کرده اند 

 عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در مورد شایعه خرید بلیت جایگاه هواداران استقلال از سوی باشگاه پرسپولیس، گفت: من این امر را قبول ندارم و فکر می کنم نتایج استقلال تا حدی سبب دلگیری هواداران این تیم شده است. از طرفی نتایج نظرسنجی ها نشان داده که پرسپولیس هواداران بیشتری دارد. طبق این نظرسنجی ها درصد علاقه فوتبال دوستان ایرانی به استقلال و پرسپولبس 40 به 60 درصد است. به نظرم هواداران استقلال 40 درصد ظرفیت خود را پر نکردند. هوادار پرشور استقلال دوست دارد تیمش در کورس رقابت با حریف سنتی قرار داشته باشد.
 
وی افزود: به هواداران استقلال توصیه می کنم مانند هواداران پرسپولیس که با وجود قعرنشینی تیمشان در ابتدای فصل گذشته، مثل کوه پشت این تیم ایستادند، عمل کنند. دیدید که پرسپولیس با این حمایت نایب قهرمان شد. بنابراین در صورتی که رفتار هواداران پرسپولیس مانند استقلال بود، این تیم زمین می خورد. روند استقلال رو به جلو است و فوتبال شادابی از این تیم می بینیم. هر چند در نتایج ضعیفی به دلیل تغییرات زیاد گرفته است. بازیکنان این تیم باید باروحیه تر کار کنند و از پرسپولیسی ها درس بگیرند که پس از درگذشت هادی نوروزی، روحیه تیمی خود را حفظ کردند و روز به روز با ثبات تر، گام برمی دارند.

درآمدزایی از هر راهی، آفت فوتبال ایران است

عابدینی درباره درخواست حامیان سرخابی ها مبنی بر مصاحبه نکردن بازیکنان پرسپولیس و استقلال در پایان شهرآورد پایتخت، گفت: متاسفانه باشگاه های ما در سال های اخیر دچار تغییرات مدیریتی فراوانی شده اند. هر مدیری هم که به پرسپولیس و استقلال می آید، بلافاصله با پرونده بی پولی و مطالبات مواجه می شوند و طبیعی است که برای خروج از این بن بست راهی جز عرضه برند خود ندارند و آن را با حامی مالی تقسیم می کنند.  
 
وی ادامه داد: با این وجود به دلیل ضعف بینش مدیریت و این که مدیران سرخابی برای تامین هزینه ها و درآمدزایی به هر راهی رضایت می دهند، باشگاه ها در بحث بستن قرارداد با حامیان مالی آسیب می بینند. این موضوع یکی از آفت های فوتبال ما است. در تمام دنیا بازیکنان موظف به پاسخگویی با رسانه ها هستند. خبرنگاران رابط هواداران با بازیکنان و مربیان هستند.
 
عابدینی با اشاره به بی احترامی به جامعه فوتبال تصریح کرد: افرادی که این قراردادها را امضا می کنند به جامعه ورزش و فوتبال بی احترامی می کنند. رسانه ها هنجار ساز هستند و ایجاد تعامل باشگاه ها با مردم بدون حضور اصحاب رسانه بی معنی است.
 

آقایان استعفای استراتژیک دادند

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درمورد این که مدیران سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی، موازی کاری حامی مالی سازمان لیگ با حامی سه باشگاه مذکور را به ضرر خود می دانند، بیان کرد: همیشه می توان فرار رو به جلو داشت و به دنبال پیدا کردن مقصر برای ناکامی گشت. نمی دانم چرا دوستان برای وفاق و موفقیت خود به دنبال شریک نمی گردند. آن ها بلافاصله پس از شکست به دنبال یافتن مقصر می افتند. سرپرست یک باشگاه با استعفایی استراتژیک، توپ را به زمین حریف می اندازد و با صدور بیانیه تمام مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را مقصر جلوه می دهد. ما می گوییم باشگاه های دیگر به جز این سه باشگاه هم حق دارند و فوتبال برای کل کشور است. تاکید کرده ایم به حقوق پرسپولیس، استقلال و تراکتور احترام می گذاریم و پولی که این سه باشگاه از حامی مالی کسب می کنند، نوش جانشان، اما به هر حال باید حقوق تمام تیم های دیگر را هم درنظر گرفت.
 
وی ادامه داد: کجای دنیا فوتبال در انحصار سه باشگاه قرار دارد که دوستان می خواهند در ایران، اینچنین باشد. سازمان لیگ برگزار کننده بازی ها است و حق دارد این حقوق را برای سه باشگاه دیگر تعریف کند. برای مسئولان این سه باشگاه مثال دیدار ایران و قطر را می زنم. این بازی در ورزشگاه آزادی و به میزبانی ایران برگزار شد اما داور، تبلیغات محیطی، پخش تلویزیونی برای برگزارکننده بازی یعنی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. چرا شما با سازمان لیگ برای معرفی ورزشگاه قرارداد می بندید؟ یکی از شرایط برگزاری بازی پول درآوردن از تبلیغات محیطی است. مگر امکان دارد که شما پشت فرد یا سازمانی پنهان شوید و از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بخواهید با شما همراه شوند. پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی می خواهند ما تبلیغات محیطی، درآمد تلویزیونی و حامی مالی سایر باشگاه ها را در اختیار حامی مالی آن ها بگذاریم.
 
عابدینی با اشاره به این که مسئولان سه باشگاه بزرگ لیگ برتر قول و قرار خود با فدراسیون فوتبال  و سازمان لیگ را زیرپا گذاشته اند، تصریح کرد: به مسئولان پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی گفتیم سامانه شما مورد قبول سازمان لیگ است و حتی در مورد این موضوع تفاهم نامه امضا کردیم اما دوستان با این که 2 نهاد پول سامانه ها را، با نظارت سازمان لیگ جمع کند، مخالفت کرده و گله مند شدند. آن ها گلایه خود را با استعفا، پرخاشگری و جمع کردن برخی افراد در صفحات مجازی در جهت توهین به مسئولان فوتبال کشور ابراز کردند. امور فوتبال با این اقدامات جلو نمی رود بلکه برای پیشبرد کارهای آن باید، تعامل و قانونمندی وجود داشته باشد.  
 
وی ادامه داد: به افرادی که به تازگی وارد فوتبال شده اند،خوش آمد می گویم اما قرار نیست با رفتار آن ها موازین فوتبال کشور زیر سوال برود. زمانی برخی به قشری شدن فوتبال ایران اعتقاد داشتند اما می خواهم بپرسم فوتبال قشری شده یا وزارت خانه ای که برای به نتیجه رسیدن، هر نوع روشی را در مدیریت این 2 باشگاه اعمال می کند. آیا روش های وزارت ورزش موفق بوده است؟ چرا مدیران را منصوب می کنید و اجازه نمی دهید مجمع و هیئت مدیره باشگاه ها، مدیریت را عزل و نصب کند. ترکیب هیئت مدیره را شما انتخاب کنید اما به اعضای هیئت مدیره فرصت دهید با بازرسی فنی و تخصصی، عملکرد مدیران را نظارت کنند.  
 

مدیران سرپرست نما نسبت به هیچ موضوعی پاسخگو نیستند

عابدینی افزود:مگر می شود مدیران با اسم سرپرست به این 2 باشگاه رفت و آمد کنند اما نسبت به مالیات، هزینه و درآمد پاسخگو نباشند و از سازمان لیگ بخواهند پاسخگو باشد. شاید هم من با این همه سابقه مدیریت در فوتبال اشتباه می کنم و آقایان درست رفتار می کنند. برخی ممکن است برهه ای به فوتبال خدمت کنند اما نمی توانند دلسوزتر از بزرگانی چون پروین، روشن، پورحیدری و جباری به پرسپولیس و استقلال باشند. حال اگر پیش پروین بروید و از وی در مورد مدیران تاریخ پرسپولیس بپرسید، می بینید که از من نام می برد. وجودم پرسپولیسی است و مدیران کنونی باشگاه نمی توانند ادعا کنند که از امیر عابدینی پرسپولیسی تر هستند اما با این وجود بر حفظ قانون و چارچوب فوتبال کشور تاکید دارم. اگر زور آقایان زیاد و پشت آن ها به وزارت ورزش گرم است باید بگویم من زیربار نمی روم و به کسی باج نمی دهم. دوستان هم که به من توهین می کنند با مطالعه تاریخ پرسپولیس متوجه می شوند به چه فردی فحاشی می کنند.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: حاضریم در هر برنامه ای با هرکسی که ادعای خوب خدمت کردن خودش و ضعیف کار کردن ما را دارد، مناظره کنیم تا مشخص شود ما تضییع حقوق کردیم یا افرادی که 21 مورد از ویژگی های برند پرسپولیس را به صورت تمام و کمال به یک حامی مالی واگذار کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار