عابدینی: شاید کی روش در انتخاب لباس تیم ملی هم دخیل است/ ملی پوشان حق دارند بهترین ها را تن کنند

سرپرست امور اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: زمانی که کی روش خارج از بحث فنی درباره هر امری، دخالت می کند، بعید نیست که کیفیت لباس تیم ملی هم باید به تایید وی برسد.

عابدینی: تیم ملی حق دارد بهترین ها را بر تن کند/تولیدی قبلی از فرصت ها استفاده نکردامیر عابدینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بحث های مطرح شده مبنی بر این که این فدراسیون برخلاف امضای قرارداد با شرکت جیووا با نظر شخص کارلوس کی روش، تولیدی البسه تیم ملی بزرگسالان را تغییر داده، اظهار داشت: هرچند با توجه به کمبود اطلاعات نمی توانم با قاطعیت بگویم که در قرارداد کی روش قید شده که وی باید درمورد تمام امور تیم ملی و حتی فدراسیون فوتبال اظهار نظر کند اما زمانی که وی خارج از بحث فنی درباره هر امری، دخالت می کند بعید نیست که کیفیت لباس تیم ملی هم باید به تایید وی برسد.  
 
وی افزود: البسه تیم ملی ایران باید به استانداردهای جهانی نزدیک شود. ایران تا اندازه ای ظرفیت دارد که 20 بازیکن ملی پوش که نماینده 80 میلیون ایرانی هستند، لباس هایی با بهترین کیفیت را به تن کنند، با بهترین پرواز به سفر بروند و تمام امکاناتشان ایده آل باشد. از طرفی آن ها هم وظیفه دارند بهترین نوع فوتبال را ارائه دهند و نتایج خوبی بگیرند. کی روش از لحاظ عرفی حق دارد که لباس تیم را قبول نکند.  
 
عابدینی با اشاره به فرصت زیادی که  فدراسیون فوتبال به شرکت جیووا برای تغییر کیفیت لباس ها داده، خاطرنشان کرد: در گذشته انتخاب ما خوب نبود و حق داشتیم که با جبران اشتباه خود، لباس را تغییر دهیم. از طرفی تولید کننده هم حق داشت از فدراسیون فوتبال درخواست کند که در ازای پرداخت مابه التفاوت، کیفیت لباس هایش را افزایش دهد اما جیووا از فرصت هایی که فدراسیون فوتبال داده بود، استفاده نکرد. ما تا آخرین روزهای پیش از دیدار با قطر منتظر بودیم تولیدی لباس تیم ملی، بهترین کیفیت خود را از ایتالیا به کشورمان صادرکند و هزینه اش را بگیرد اما جیووا این کار را نکرد  و حالا ادعای غرامت سنگین دارد.
 
سرپرست امور اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره مشکلات قضایی داخلی برای پیگیری پرونده شکایت شرکت مذکور، بیان کرد: به هر حال وکلای 2 طرف مشغول ارزیابی این موضوع هستند. از طرفی مسئولان عالی رتبه شرکت مذکور طی تماس با من، آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کردند. امیدوارم کار به دادگاه های بین المللی نرسد و طرفین به توافق برسند. قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با جیووا در داخل کشور به دلیل این که به زبان فارسی نوشته نشده، قابلیت دادرسی ندارد. به هر حال باید مشکل پیش آمده را رو در رو حل کنیم چرا که به جز تیم ملی بزرگسالان، سایر تیم های ما از تولیدی این شرکت استفاده می کنند. البته با پیگیری های محمدرضا ساکت، برای تیم های پایه و تیم ملی فوتسال تغییرات لازم و اساسی در لباس های جیووا به وجود آمد و مربیان این تیم ها رضایت خود را ابراز کردند. اگر برای تیم ملی هم این اتفاق می افتاد، مشکلی به وجود نمی آمد.  
 
عابدینی با اشاره مجدد به این که فدراسیون به دنبال تامین بهترین کیفیت برای لباس تیم ملی است، اظهار کرد: هدف اصلی ما جایگزینی هر برند دیگری به جای جیووا نیست بلکه می خواهیم بازیکنان تیم ملی ایران با بهترین لباس به مصاف حریفان خود روند. اعتقاد دارم در موضوع شکایت جیووا، شاید ما برنده باشیم یا دست کم اگر بازنده هم بودیم، 10 میلیارد را پرداخت نکنیم و غرامت کمتری به تولیدی لباس بدهیم.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه تفاوتی بین تیم ملی فوتسال و فوتبال وجود دارد که ملی پوشان فوتسال در رقابت های معتبر جام جهانی از لباس های جیووا استفاده می کنند، توضیح داد: به نظر من این تفاوت به نگاه مردم به تیم ملی فوتبال و فوتسال برمی گردد. قبول کنید در کشور ما و حتی در مجامع جهانی، اهمیت فوتبال و جلوه آن در بین مردم بیشتر از فوتسال است. اذهان عمومی نمی پذیرفت که ملی پوشان فوتبال با این لباس در رقابت های مقدماتی جام جهانی شرکت کنند. من هم عقیده دارم که تمام تیم های ملی باید لباس هایی با  بهترین کیفیت به میدان روند. زمانی که البسه تیم های المپیکی ایران با مقبولیت عمومی مواجه نشد، هم بلافاصله مسئولان دست به کار شدند و این موضوع را تغییر دادند.
 
سرپرست امور اقتصادی تیم ملی درباره این که با توجه به تحریم های سال های اخیر علیه کشورمان، فدراسیون فوتبال می تواند با برند معتبری چون "آدیداس" قرارداد ببندد یا خیر، تصریح کرد: فوتبال از این لحاظ  مشکلی برای عقد قرارداد با برندهای معتبر ندارد.  
 
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درمورد قرارداد  نبستن با شرکت آدیداس پیش از بازی با قطر، توضیح داد: ما لباس های آدیداس را خریدیم و با این شرکت قرارداد نبستیم. این لباس ها را از نمایندگی آسیا هم تهیه کردیم چرا که اگر از اروپا می خریدیم، باید 19 درصد مالیات می دادیم. به هر حال در صورت فراهم شدن شرایط با نمایندگی اصلی "آدیداس" در خاور میانه قرارداد می بندیم. با این اتفاق بخش عمده ای از لباس های تیم ملی رایگان تهیه می شود. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
سلام چرا نظرم رو در مورد فوتبال و پولی که توش حیف و میل میشه منتشر نکردین؟چیز بدی نگفتم حقیقتو گفتم حقیقتم تلخه!
آخرین اخبار