ساری،

کلاهبرداری با ادعای برنده شدن در هدفمندی يارانه‌‌ ها

نوع جديد کلاهبرداری که اين روزها رواج پيدا کرده است، کلاهبرداری با ادعای برنده شدن در ستاد هدفمندی يارانه ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ حسن محمدنژاد، رییس پلیس فتا مازندران به شهروندان در خصوص کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در ستاد هدفمندی يارانه ها هشدار داد.

سرهنگ محمدنژاد افزود: در اين فرايند، کلاهبرداران از قبل طعمه ها و قربانيان را از طريق اطلاعات که آنها با عضويت در گروه هاب استخدامی، انجمن های درسی و تفريحی، گروه های بازی، شبکه های اجتماعی و... به اشتراک گذاشتند، پيدا می کنند و يک بررسی روی آنها انجام داده و سپس اعتماد قربانيان را به خود جلب می کنند.

رئيس پليس فتای مازندران گفت: در اين کلاهبرداری از طريق تماس تلفنی به قربانيان گفته می شود، که شما برنده جايزه چند ميليونی در ستاد هدفمندی يارانه ها شديد و سپس با ترفندهای خاص آنها را به پرداخت مبلغی برای پيشبرد کارهای قانونی و مراحل اداری و مالی، به حساب جعلی که ادعا می کنند، حساب ستاد هدفمندی يارانه ها است، هدايت می کنند و از افراد کلاهبرداری می کنند و حتی گاهی ممکن است آنها را به سايتی جعلی هدايت و در آنجا با ترفند فيشينگ از آنها کلاهبرداری کنند.

سرهنگ محمدنژاد با هشدار به شهروندان افزود: کاربران بايد بدانند که تماس های تلفنی از اين قبيل جعلی بوده و از سمت سازمان خاصی نیست و قبل از اطمينان به تماس گيرنده و دادن اطلاعات يا پرداخت وجه، حتما شماره های سازمان مربوطه را از 118 يا اينترنت پيدا کرده و با سازمان مربوطه تماس بگيرند و صحت و سقم را جويا شوند.

وی گفت: در غير اين صورت بدانند که اين نوع تماس ها اغلب کلاهبرداری از نوع کلاهبرداری ارتباطی است که از طريق ايميل يا تلفن، با افراد تماس و به اين شيوه کلاهبرداری انجام می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار