89 درصد از سرقت های اينترنتی در مازندران منجر به کشف شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ حسن محمد نژاد، رئيس پليس فتای استان مازندران گفت: 43 درصد از جرايم در فضای مجازی را سرقت های اينترنتيی و برداشت های غير مجاز از حساب های بانکی اشخاص تشکيل مي دهد .

سرهنگ محمد نژاد با بیان اينکه 89 درصد از جرايم اينترنتی از ابتدای امسال تاکنون منجر به کشف شده گفت: 28 درصد از جرايم اينترنتي مربوط به نشر اکاذيب و هتک حيثيت افراد در شبکه های اجتماعی ، هشت درصد از جرايم مربوط به هک سايت ها و سامانه ها ، هفت درصد مربوط به مزاحمت ها و 6 درصد از اين جرايم مربوط به کلاهبرداری است.

وی ترويج ضد فرهنگ ها، از بين بردن حريم خصوصی افراد ، اتلاف وقت، فريب و کلاهبرداری از کاربران، انزوا و افسردگی و نشر اکاذيب را از جمله پيامدهای منفی شبکه های اجتماع اعلام کرد و گفت: استفاده از تلفن های هوشمند در صورت ناديده گرفتن هشدارها و نگهداری اطلاعات و عکس های خصوصی بستری را برای سوء استفاده های برخی افراد فراهم می سازد.

رئيس پليس فتای مازندران با بیان اینکه هيچ لايه پنهانی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود ندارد ، برای جلوگيری از سوءاستفاده سودجويان، این هشدارها را به کاربران داد:

**بر روی هر لينکی که از طرف فردی ناآشنا ارسال می شود کليک نکنند چرا که با کليک لينک، بدافزار عکس و ديگر اطلاعات پروفايل قربانی را سرقت و اطلاعات خصوصی وی را دستمايه اخاذی و ديگر نيات سوء خود قرار می دهد.

**عکس و فيلم های خصوصی خود را به هيچ عنوان در اختيار ديگران حتی نزديکان و اقوام خود قرار ندهند.

**اجازه فيلم برداری و عکس برداری از مجالس خصوصی خود را به ديگران ندهند.

**از ذخيره کردن اطلاعات خصوصی نظير فيلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ پرهيز کنند.

**زمان مراجعه به آتليه و عکاسی ها دقت کنند مرکز موصوف دارای مجوزهای مربوطه باشد چراکه فعاليت اين مراکز بدون مجوزهای لازم غيرقانونی است و احتمال سوء استفاده از عکس های مشتری ها وجود دارد به ويژه عکس های خصوصی و خانوادگی.

**تصاوير خصوصی و خانوادگی خود را در گوشی های همراه و يا رايانه های که متصل به اينترنت هستند ذخيره نکنند.

**با قرار دادن رمز پين گوشی و همچنين رمز گذاری برروی فايل های خود در تلفن همراه ، مانع از دستيابی افراد سودجو به آن شوند.

**تلفن های همراه دارای قابليت هايی هستند كه می توانند به عنوان ابزارهای جاسوسی مورد استفاده قرار بگيرند. هرگز از تلفن همراه افراد ناشناس برای برقراری ارتباط خود استفاده نکنند.

**هرگز منوی «بلوتوث» تلفن همراه را در حالت فعال قرار ندهند.

**در صورت فروش و واگذاری تلفن های همراه خود حتما اطلاعات شخصی داخل آنها را با روش های فنی و مطمئن پاک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار