ساری

داروخانه های مجازی ، تهديدی برای سلامت افراد جامعه

رئيس پليس فتای مازندران ترويج خريد های اينترنتی از داروخانه های مجازی را تهديدی برای سلامت افراد جامعه عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امروزه مشغول شدن افراد به کار های روزانه و کمبود وقت برای آنها، باعث شده تا اين روز ها همه رو به خريد های اينترنتی بياورند و اکثر افراد ترجيح می دهند به صورت اينترنتی خريد انجام دهند تا هم در وقت و هم در هزينه صرفه جويی کنند.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئيس پليس فتا استان مازندران ،گفت: اين روز ها شايد با سايت هايی که تحت عنوان داروخانه های آنلاين و مجازی به فعاليت می پردازند، برخورد کرده باشيد، افرادی با راه اندازی يک سايت، به فروش دارو و محصولات آرايشی بهداشتی می پردازند.

وی افزود:از طرف ديگر افرادی هم هستند که به دنبال دارو های خاص می گردند که شايد در هر داروخانه ای يافت نشود يا به سختی در دسترس قرار گيرد و وقتی به اين داروخانه های آنلاين مراجعه می کنند و داروی مورد نظر خود را در آن پيدا می کنند بسيار خوشحال و هيجان زده اقدام به خريد آن می کنند، غافل از آن که اغلب اين داروخانه ها، داروهای تقلبی يا تاريخ گذشته را با قيمتی بسيار بالاتر از قيمت اصلی به فروش می رسانند.

سرهنگ محمد نژاد گفت : فرد با خريد و مصرف اين داروهای تقلبي نه تنها بهبود و سلامتی پيدا نمی کند، بلکه مشکلات عديده ديگری نيز برای او به وجود می آيد.

وی افزود: اين سايت ها محصولات آرايشی بهداشتی تاريخ گذشته از برندهای معروف که قيمت آن ها بالا است را با قيمتی بسيار ناچيز تهيه می کنند و آن را مثلا با تخفيف 50 درصد ارائه می دهند،حال آن که اين محصولات يا از طريق قاچاق و تحت شرايط نامناسب وارد می شوند که کيفيت خود را از دست داده و يا حتی فاسد می شوند، يا اين که به طور کلی تاريخ مصرف آن ها گذشته است که آن را به قيمتی بسيار ارزان به افراد می فروشند.

رئيس پليس فتای استان مازندران گفت: مردم به دليل نداشتن آگاهی ، تنها به اين دليل که قيمت آن بسيار ارزان است، آن را خريداری می کند،حتی در برخي از اين سايت ها با ترفندهای فيشينگ و اطلاعات کارت اعتباری افراد را بدست آورده و سرقت انجام می دهند.

رئيس پليس فتا مازندران هشدار داد:

حتی الامکان کالاهايی را که احتمال منقضی شدن تاريخ آن يا فاسد شدن آن وجود دارد را از سايت ها خريداری نکنيد يا اگر بنا به ضرورت اقدام به اين کار می کنند، از سايت هايی خريد کنند که دارای نماد اعتماد هستند و درهنگام تحويل کالا حتما به تاريخ مصرف و شرايط استفاده آن دقت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار