رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ای مرکز بهداشت استان گفت: هم اکنون 25 درصد از مزارع سبزیکاری استان از آب فاضلاب استفاده می‌کنند.

تغذیه 25 درصد مزارع سبزیکاری استان از فاضلاب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسینعلی نوروزی با اشاره اینکه استفاده از این سبزی ها برای سلامت انسان مضر است، اظهار داشت: مرکز بهداشت استان با همکاری مراجع قضایی و سایر سازمان‌های مرتبط به دنبال امحای محصولات مزارع باقی مانده است.

وی از امحای سبزیهای آلوده 10 هکتار از مزارع سبزیکاری همدان خبر داد و با اشاره به پیگیری‌های انجام شده توسط مرکز بهداشت استان در خصوص ممانعت از آبیاری مزارع کشت سبزی و صیفی‌ با فاضلاب خام یادآور شد: این موضوع در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان طرح شد و قرار بر این شد تا با همکاری سازمان‌های مرتبط، جلوی این تخلف گرفته شود.

نوروزی گفت: مسئله ممانعت از آبیاری مزارع کشت سبزی با فاضلاب خام از موضوعات مورد توجه است و بر اساس مصوبه کارگروه، سازمان جهاد کشاورزی لیست کشاورزانی که از فاضلاب برای آبیاری مزارع استفاده می‌کردند را استخراج و به مرکز بهداشت شهرستان ارسال کرد که به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان افزود: برای 46 کشاور متخلف در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده است و برای بقیه متخلفان، تشکیل پرونده در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

نوروزی با بیان اینکه دادستانی استان حکم امحای محصولات مزارع کشاورزانی که برای آنها پرونده تشکیل شده است را صادر کرد، افزود: با هماهنگی مرکز بهداشت شهرستان همدان، سازمان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی تاکنون محصولات 10 هکتار از مزارع زیر کشت شناسایی شده در حاشیه شهر، امحا شده‌اند.

وی با بیان اینکه این موضوع یک اتفاق خوب بود، تأکید کرد: چند سالی پیگیر این قضیه بودیم تا جلوی تخلفات را بگیریم.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفهای مرکز بهداشت استان با اشاره به سرقت‌های صورت گرفته از آب فاضلاب از سوی کشاورزان متخلف، گفت: متخلفان به تأسیسات شرکت آب و فاضلاب آسیب می‌رسانند و شبانه از فاضلاب سرقت می‌کنند که مسئولان شرکت آب و فاضلاب با همکاری نیروی انتظامی پیگیر این مشکل هستند.

نوروزی با اشاره به جمعآوری دستگاه‌هایی که با آن از فاضلاب سرقت می‌شد، اظهار کرد: متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول افزود: برخوردهای مناسبی در این خصوص انجام شده که اهتمام جدی‌تر امور آب برای تأمین آب سالم مزارع کشاورزی را می‌طلبد.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفهای مرکز بهداشت استان با بیان اینکه امحای مزارعی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند موجب کاهش عرضه محصولات آلوده در بازار مصرف می‌شود، گفت: شهروندان باید سبزی مورد نیاز خود را از مراکز مطمئن، خریداری کنند

انتهای پیام/ د

.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.