نخستین سمن سرای جوانان غرب کشور با نام شهدای مدافع در اداره ورزش و جوانان ملایر به بهره برداری رسید.

بهره برداری از نخستین سمن سرای جوانان در ملایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از ساختمان مرکزی امور جوانان و سازمان های مردم نهاد ملایر افزود: برای توسعه شهرستان نیازمند فعالیت سمن ها و مشارکت جوانان هستیم که در حوزه های مختلف می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

حجت الاسلام احد آزادی خواه با بیان اینکه سمن ها در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار هستند بیان کرد: فعالیت سمن ها و نقش آنها باید علاوه بر شهر در روستاها و بخش های شهرستان نیز توسعه پیدا کند.

وی خواستار برگزاری دوره های آموزشی با مشارکت جوانان در سطح روستاها و بخش ها شد و گفت: در حال حاضر که مسئولان شهرستان و امور جوانان به مسائل و مشکلات جوانان بسیار دقت نظر دارند و حرکت بسیار خوبی آغاز شده، این مسیر باید به درستی ادامه پیدا کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز به نقش و جایگاه مهم سمن ها در رشد و توسعه کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت ها و نیازها امروز بسیار گسترده تر شده، تلاش می کنیم تا سمن ها و سازمان های مردم نهاد تقویت شوند.

عبدالعظیم رضایی با بیان اینکه سمن ها به شرط معرفی شدن خوب و مطلوب، جای توسعه بسیار دارند افزود: جوانان باید از کارهای دولتی دوری کنند، چراکه پشت میز نشینی قدرت خلاقیت، تلاش و ریسک پذیری را از آنان می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه را به سمت مثبت اندیشی دعوت کنیم ادامه داد: با توجه به اینکه جوانان خلاق و پویا امروز داوطلبانه، با اختیار و با انگیزه وارد سمن ها می شوند و با امید، شوق، خودباوری و اعتماد به نفس شروع به کار و فعالیت می کنند، باید از آنها حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: پیشرفت مسائل اجتماعی در حوزه های مختلف برای ما الزاماتی را ایجاد می کند که اگر غفلت کنیم، مشکلاتی در حوزه های مختلفی چون فرهنگی و اجتماعی به وجود می آید که این امر نیازمند دیدن فضایی نو و جدید برای فعالیت جوانان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز گفت: این نخستین سمن سرای ملایر و غرب کشور است که به طور یقین می تواند بازوی توانمندی برای دستگاه های اجرایی و مدیران باشد.
مهدی رضایی افزود: 12 سمن پیش بینی شده که تاکنون برای هشت سمن مجوز آنها صادر شده و افرادی که در شهرستان دارای نفوذ و جایگاه هستند، برای عضویت و فعالیت در این سمن ها استفاده شده است.

وی فضای مجازی، ایثار و شهادت، کارآفرینی، هنری و ادبی، خانواده ها، آسیب های اجتماعی، حقوق شهروندی و مثبت اندیشی در جامعه را عنوان هشت سمن فعال در ملایر عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت گسترده سمن ها می تواند چشم انداز بزرگی را در شهرستان ایجاد کند.

وی بیان کرد: اگر نوع فعالیت و هدف سمن ها به درستی اطلاع رسانی و معرفی شود، با تامین اعتبارات مالی لازم فاز دوم آن نیز راه اندازی خواهد شد که قادر است تعداد بیشتری اعضا گرفته و خدمات گسترده تری را ارائه دهد.

رضایی با بیان اینکه اعضای هیات موسس سمن ها باید زیر 29 سال سن داشته باشند افزود: با توجه به وجود مسایل و مشکلات موجود در بین جوانان و جامعه و نیازهای این حوزه، اتاق مشاوره نیز در ساختمان مرکزی سمن های ملایر راه اندازی شد.

گفتنی است، سمن سرای جوانان شهرستان ملایر نخستین در غرب کشور است که در حال حاضر برای هشت سمن آن مجوز صادر شده است

انتهای پیام/ د

.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.