برای پخته‌تر شدن در زمینه نویسندگی، دیدن آموزش نزد استادان ضروری است و مهارت را بیشتر می‌کند.

ساناز بایان نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص تاثیرات کلاس‌های نویسندگی بر علاقمندان گفت: اساسا در تمامی کلاس‌های هنری بازیگری و یا نویسندگی موادی ارائه می‌شود که مهارت را بالا می‌برد. در ورک شاپ‌ها و کارگاه‌های آموزشی، مهارت و تجربه استاد را استفاده می‌کنیم و برای آشنایی و یا به دست آوردن تجربه می‌توانند بسیار مفید باشند.

وی ادامه داد: آموزش فقط بخش مهارتی را پخته تر می‌کند و مطمئنا امکان ندارد که فردی بدون تربیت، نویسنده ماهری شود ولی نباید تصور شود که با کلاس همه چیز تمام می‌شود. این که هنرجو چقدر از این موقعیت بهره ببرد بستگی به خودش دارد.

وی افزود: از طرفی باید جوهر هنرمند بودن در فرد وجود داشته باشد. اینکه صرفا وارد کلاس شویم و از آن نویسنده خارج شویم امکانپذیر نیست و هنرمند شدن مسیری است که از کودکی اتفاق می‌افتد و جوهره هنر از کودکی باید در فرد وجود داشته باشد. بخشی از هنر، ذاتی و غریزی است و یکباره اتفاق نمی‌افتد. 

بایان خاطر نشان کرد: البته در این میان اساتیدی هستند که نظر خودشان را به هنرجو تحمیل می‌کنند و فقط شیوه نگارشی و تکنیکی مورد پسند خود را قبول دارند. به یاد دارم در یکی از کلاس‌هایی که شرکت کردم، استاد به شدت با نوشته یکی از شاگردان برخورد کرد چراکه استاد فضای رئالیست را می‌پسندید ولی دانشجو در فضای انتزاعی کار کرده بود. ولی در کل این هنرجو و یا دانشجوست که باید طبق انتظاری که از خود دارد، کلاس آموزشی مورد نظر خود را انتخاب کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار