به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت در متن این اطلاعیه آمده است: به اطلاع علاقه مندان شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) می رساند که با مراجعه به سامانه سماح (https://samah.haj.ir) نسبت به ثبت نام خود و همراهان اقدام نمایند.
ضمناً افرادی که از تاریخ 16مردادماه سالجاری در سامانه سماح ثبت نام کرده اند از روز شنبه مورخ 27شهریور 95 به مدت 72ساعت مهلت دارند نسبت به پرداخت هزینه های مربوطه و نهایی نمودن ثبتنام خود اقدام کنند.
متقاضیان زیارت اربعین که در سماح ثبت نام کرده اند، لازم است برای تکمیل و نهایی کردن روند ثبت نام خود، با ورود به سامانه ، در صفحه اول با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری به صفحه پرداخت هزینه ها رفته و نسبت به واریز وجوه از طریق یکی از درگاه های بانکی اقدام نمایند.
ضمناً هزینه های عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین شامل موارد زیر می باشد:
1-هزینه ارزی اخذ روادید بابت هر نفر 40دلار که معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه می شود.
2- هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر 259.000 ریال
3- حق الزحمه کارگزاری 100.000 ریال
قبل از پرداخت هزینه ها ، امکان ویرایش اطلاعات و حذف و اضافه اعضای گروه و نیز ثبت درخواست ویزا وجود دارد.
*نکات مهم1) با توجه به اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه سماح ، شخصاً نسبت به ثبت نام و تشکیل گروه اقدام نمایند، چنانچه ثبت نام توسط دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام شود به ازاء هر نفر مبلغ 20.000 ریال به هزینههای فوق افزوده می شود.
2) دریافت هرگونه وجهی به صورت دستی توسط دفاتر زیارتی ممنوع است.
3) سرگروه محترم می بایست پس از واریز هزینه های مربوطه، مدارک خود و اعضای گروه شامل اصل گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس 3x2 یا 4x3 را به دفتر زیارتی که بهنگام ثبت نام در سامانه سماح انتخاب کرده، تحویل نماید.
4) در صورت انصراف هریک از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام نماید.
بدیهی است در صورت انصراف، در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوطه کسر و مبلغ باقیمانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.
انتهای پیام/