مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه 94 درصد هزینه این سازمان از طریق حق بیمه وصول می شود، گفت: در هر ماه 52 هزار میلیارد ریال برای ارائه خدمات به اقشار گوناگون تحت پوشش تامین اجتماعی هزینه می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در سال 95با توجه به افزایش 14 درصدی حقوق بازنشستگان و افزایش حدود12 درصدی هزینه های درمانی، مجموع هزینه سازمان تامین اجتماعی در هر ماه بیش از 52 هزار میلیارد ریال است.

نوربخش گفت: 94 درصد هزینه سازمان تامین اجتماعی از طریق حق بیمه و6 درصد نیز از طریق سود حاصل از سرمایه گذاری وصول می شود.

وی اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از بنگاه ها و واحدهای تولیدی دچار مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی هستند، تامین منابع نقدی لازم برای ایفای تعهدات در قبال اقشار گوناگون جامعه با مجاهدت و پیگیری خستگی ناپذیر مدیران و کارکنان تامین اجتماعی در سراسر کشور انجام می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این سازمان اقداماتی برای ارائه دیدگاههای تخصصی به نمایندگان مجلس در حال انجام است و امیدواریم در این برنامه زمینه لازم برای انجام اصلاحات پارامتریک در سازمان تامین اجتماعی فراهم شود.

نوربخش افزود: در زمان بررسی برنامه ششم توسعه برخی دیدگاهها نیز برای ادغام و تغییرات و جابجایی در حوزه های مختلف سازمان تامین اجتماعی و از جمله جدا کردن بخش درمان این سازمان از سوی برخی افراد و محافل مطرح می شود که این مسائل بدون تردید هرگز به نتیجه نخواهد رسید و تنها وقت و انرژی کشور در مواجه با این مسائل تلف می شود.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با سه بخش بیمه ای، درمانی و اقتصادی در حال خدمت رسانی به اقشار مختلف کشور است و سه بخش اصلی این سازمان مکمل هم هستند و جدا کردن این بخش ها از یکدیگر امری غیرممکن است.

وی اظهار داشت: استدلال های کارشناسی و قانونی سازمان تامین اجتماعی در ادوار مختلف به مبادی قانونی و مجامع کارشناسی و تخصصی ارائه شده است و در بررسی برنامه ششم توسعه نیز به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

وی حوزه درمان تامین اجتماعی را در ارائه خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان این سازمان کارآمد و موفق دانست و گفت: در سال گذشته 400 میلیارد تومان در درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی هزینه شده و یک سوم خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان تأمین اجتماعی از طریق درمان مستقیم ارائه می شود.

نوربخش افزود: دو سوم خدمات درمانی نیز از طریق600 بیمارستان و 5هزار مرکز درمانی طرف قرارداد به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می شود.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: با توجه به در پیش بودن روز بازنشستگان، دیدار با مقامات عالی رتبه کشور و برگزاری مراسم ویژه این روز انجام خواهد شد و بازنشستگان در برنامه های ویژه این روز مسائل و دغدغه های خود را مطرح خواهند کرد.
بیات با بیان اینکه در حوزه درمان تامین اجتماعی پیشرفتهای خوبی داشته ایم، اظهار داشت: تحولات بسیار مناسبی در جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب به بازنشستگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام شده است و حرکت رو به بهبود در واحدهای درمانی کاملا مشهود است.

وی با اشاره به برخی زمزمه ها در رابطه با جدا کردن بخش درمان تامین اجتماعی، گفت: این مباحث هر از چندی توسط برخی محافل بی اطلاع از دغدغه های بازنشستگان و کارگران مطرح می شود و ما همواره تاکید کرده ایم که سازمان تأمین اجتماعی اعم از مراکز بیمه ای و درمانی و واحدهای اقتصادی تابعه این سازمان را متعلق به کارگران و بازنشستگان می دانیم و اجازه دست اندازی به اموال خود را به هیچ کس و تحت هیچ شرایطی نخواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار